AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
756

Nån som vet om bmw har tänkt bygga en bil i mellanklassen?

Vet att 3 serien räknas dit men tycker den är för liten då man har 2 hundar,har dessutom nyss haft en e 61:a som var alldeles för stor. Saknar en bil i E39:ans storlek kör en A4:a avant quattro sen 2 mån tillbaks helt ok bil men nån bmw är det definitvt inte. Har en enorm abstinens efter bmw men med dom modellerna som finns nu ser jag tyvärr ingen bmw på gården inom den närmaste framtiden.

Tänk om man fortfarande kunde beställa en ny #39:a då tog man 2 direkt den bästa bil som nånsin tillverkats.
Alla nya modeller har ju en tendens att vara större än föregångarna, E46 –> E90, E39 –> E60 osv
Har du kollat in E91an? Har en kollega som har en 325xiT, och till nyligen hade han en schäfer och en weimaraner, och det gick hyggligt iaf. Är inte A4an mindre (i bagageutrymmet) än E91an förresten?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Tyvärr är audin ganska mycket större,och med 2 flattgrabbar på 35kg var blir det alltför trångt i E91:an. Hade varit super om bmw haft skjutbart baksäte så man kunde välja mellan stirt bagage eller stort baksäte.
Aha...och A6an blir väl, precis som E61an, alldeles för stor?

("flatt", är det flat coated retriever?)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
St'mmer bra det.
visst vote en e39 perfekt och varför inte hitta en sådan i fint skick kring 2003 årsmodell
Sitter jämt på inbyte tyvärr,Alpinan jag tog som likvid mot E61:an visade sig vara omöjlig att sälja även till ett riktigt lågt pris. Som tur var så var väl inte kunnandet så stort på Audi så dom betalade rätt bra.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
mattias h: Menar dig inte illa :), men enligt alla mätningar jag har sett är E91:an något större än A4. Exempel Länk där både baksäte + bagage uppmäts och upplevs som större för BMW:n.

Har själv provat båda och tycker att de är ganska lika stora - skulle inte säga att någon är "ganska mycket större" som du skriver.

Nåja, siffror i all ära - på vilket sätt tycker du att E91:an är trängre?

/ElakaKatten

E91: ur minnet nu bara 92cm djup 91cm bred
A4: 102cm djup 101cm bred
Invändiga mått på bagage utrymmet så 10% skillnad är rätt så mycket.
Njuren
Shooting brake?

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Rimmar dåligt med 460 liter (BMW) mot 442 liter (A4). Är BMW:ns bagageutrymme så mycket djupare?

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Och med djup menar jag naturligtvis det lodräta måttet från bagagerumsgolvet till nederkant fönstret - för det är väl dit de mäter?

Med djup menar jag till ryggstödet på baksätet. Tro mig jag har varit och mätt dom själv flera ggr audin är större.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Jaja, jag tror dig :)

BMW har väl hittat på något smart för att få upp volymen enl VDA-norm över Audis utan att för den skull ha större golvyta. Misstänker att det bortplockade reservhjulet kan ha haft något med saken att göra, men då borde djupet - ja Mattias vi är på samma ledd, höjden på ryggstödet eller avståndet mellan golv och insynsskydd - vara större på BMW:n. Annars går inte ekvationen ihop (om jag nu minns matten rätt ;).

Spelar väl ingen roll, jag blev mest nyfiken eftersom jag inte har mätt själv utan bara utgått från att BMW:n är större eftersom det står specat så.

/ElakaKatten

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.