|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om dom kommer uppdradera BMW 520 D 07. Tacksam för svar.Ha en bra dag. | |
|
Det går rykten om facelift av E60 till April 2007.. om motorn ändras vet jag inte, men lite annat gör... BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Tackar för snabbt svar.Ha en bra dag. | |
wowwe |
Läste att den kommer få någonstans runt 170 hk |
wowwe |
Läste att den kommer få någonstans runt 170 hk eller 177hk |
| Jag beställde en 520 d får den i januari.Så jag undrar hinner dom uppgradera innan dess skulle vara fint.Ha en bra dag.Wowwe hur många Newtonmeter snackar vi efter uppgraderingen? Tacksam för svar | |
|
Svaret jag fick från försäljaren var att faceliften kommer till våren. Tydligen en marginell sådan. |
|
|
Faceliften kommer med alla bilar som produceras från och med mars månad. Mvh, Steaman |
|
|
Väcker liv i denna tråd igen, eftersom rubriken passar. Har förstått att facelift av av 520d kommer senare än övriga. Har läst september. Vet någon mer exakt? Vad blir då motorspec'en? |
|
|
Anders; Streaman's inlägg är helt korrekt. M v h Stephan Min bil: Länk |
|
| Facelift (utseendemässig) kom för alla e60/61 nu i mars men 520d får dessutom i september en motormässig uppdatering till 177 kusar. | |
|
Dessutom har jag läst om en 2liters diesel med dubbelturbo och runt 200hk, 400nm. Nån som har koll på när denna dyker upp och vad beteckningen blir? Kan det vara så att 525d, som idag har 3l motor, försvinner och att nya 525 får denna dubbelturbospis? Nån som vet? |
|
|
Ajdå min kommer v.26. är det bara mjukvaruuppdatering eller hårdvara oxå? |
|
| det är väl samma oljebrännare som i 120 d altså en helt ny dieselmotorjämfört med den gamla: "Förändringar har gjorts i förbränningskamrarna, luftintag, turboladdaren med variabel turbingeometri och common-rail-insprutningen. Ett nytt motorblock i aluminium minskar vikten signifikant." enligt BMW själva | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.