|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Man lär sig något nytt varje dag. Får man verkligen inte parkera så hära: Länk Området har inga utmålade parkeringsfickor, eller andra parkeringsförbud skyltar. Vägan en bak gatan, så det är inga stora vägar vi pratar om. Kostade mig 800kronor står 10meter inom korsning på boten. Mvh Kristian | |
| Inga konstigheter alls, korsningen ska vara fri så att även större fordon tar sig fram. Brandförsvar, sophämtning, väghållning och varutransporter. | |
|
Där du parkerade gäller stoppförbud: Länk (sidan 8-9 Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jo men visst är det så. där är inget bra ställa att parkera på, men hur många tänker på det, står så själv rätt ofta, vid Pizzahämtning. ///MVH Hasso Länk |
|
Var tydligen tillåtet tidigare i vissa fall: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kristian: Det är väl det man kallar läropengar... ;-) Surt i alla fall :( /ElakaKatten |
|
|
Imorse var jag väldigt irriterad då det inte kändes som jag gjort något fel. Men nu känns det bättre att pröjsa dessa "läropengar" hehe tur att man har er så man kan få lite kvittens på ens egen dumhet. Mvh Kristian |
|
|
Som du sa som det står på bötern. Det är 10m till alla hål i prinsip. Gäller väl samma sak vid övergångstället, minst 10m. Tänk på att det är 10m från kant på den gata du inte parkerar på (om du fattar vad jag menar, låter konstigt), så det är inte så svårt att få ihop 10m ändå. Själv åkte jag på 800kr för lastzon som jag missade, stog där 6min (MAX), då var jag redigt förbannad. |
|
| Heh, lustigt att Hasso nämnde just Pizzahämtning, jag åt nämligen mitt livs dyraste pizza i februari i år när jag fick en bot på just 800 för att jag stod just så...i ca 2 minuter... Akta dig Hasso, kan bli en dyr pizza för dig med:P | |
|
Var det verkligen förvånande att man inte får parkera mitt i en korsning? ExHonda: I fallet med övergångsstället gäller tio meter framför övergångsstället, men fritt att parkera direkt efter övergångsstället, förutsatt att inga andra regler hindrar det förstås... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Heli> 800 spänn för en pizza är ingenting, gav själv 1035:- för en macka för ett tag sen. Kalkylerad risktagning i lastzon som inte gick hem. Nog för att mackan var god, men den extra tusingen var den inte värd :) | |
|
Jesperado: Om jag inte var förvånad så hade jag kanske aldrig ställt frågan här? Varför skulle jag annars ställa frågan? Det var inte mitt i en korsning utan i ett T-kors med 9m till den andra gatan. Se länkad bild. /K |
|
|
Alf_VON_Sil: Det var tänkt som en retorisk fråga egentligen. Har man körkort och kör bil bör man väl nästan känna till att man inte får parkera i en korsning. Enligt din skiss står din bil precis i den korsande vägens förlängda linje, alltså tio meter fel... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
I korsningar är typiskt obra ställe att stå på även om det hade varit tillåtet eftersom man står lätt ivägen för lastbilar o. dyl. fordon som behöver mer plats i svängarna. ExHonda: om du var förbannad när du hade stått på lastzon och fått böter borde du väl mest varit förbannad på dig själv över hur du kunde missa att det var en lastzon. Jag har många gånger under de sommrarna jag jobbade extra som lastbilschaffis råkat ut för folk som parkerar på lastzonerna, det finns en anledning till att det är lastzon och inte parkering och lapplisorna borde vara hårdare på när folk står på lastzonerna. |
|
|
Precis som Jesperado säger så är det ju ganska grundläggande körkortsteori... |
|
|
Har också åkt på en dyr pizza. Bytte kondingar på instrumenten och skruvade ihop allt. Allt fungerade och glad i hågen åkte jag ner till den lokala pizzan för lite kvällsmål. Hittade ingen parkering utan ställlde mig på en reserverad plats som tillhörde bilskolan. Detta var på kvällen och bilskolan var stängd. Nåväl kom tillbaks efter en halvtimme nog fan satt det en lapp på rutan, 500 pix om jag inte missminner mig. Mackan |
|
|
Micke_gbg: Jag gjorde en U-sväng in på parkeringen, och såg därför inte skylten (som stog bakom en buske/ett träd, så den syntes alltså inte från parkeringen). Jag tittade efter märkning i gatan eller skylt, så var säker på att det inte var någon lastzoon. Saken var också att sambon skulle in till butiken för att hämta ett paket. Jag tyckte jag kunde vänta på henne, men det tyckte inte hon, så jag fick vackert följa med. Detta gjorde att man blev lite extra förbannad. OCH jag förstår att det är jävligt trist/segt när folk parkerar på lastzoon när någon behörig ska använda dessa, då jag själv jobbar extra, där man behöver använda lastzoonen. |
|
| de va ju fan vad vi är många som ätit DYRA pizzor här hehehe | |
|
Har för mig att Göteborgs kommun ändrade reglerna för några år sedan så att man inte fick parkera i T-korsning ens på små gator längre. Därför målade man upp gula linjer på många ställen. /Gorban |
|
| Det är bara att sätta på det andra reg-skyltar, sedan blir det gratis-parkering :-) | |
|
... jo självklart så tar man ju med sig extra nummerskyltar som man monterar när man ställer sig på lastzonen framför pizzerian för att slippa p-böter. sen tar man springnota på pizzerian också, så blir det riiiiktigt billigt. varför ens ta sin egna bil? bättre/billigare är det ju faktiskt att stjäla någon annans bil och ta den ner till pizzerian... då behöver man ju inte ens tanka ju ELLER??????????? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.