|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag tror inte att det är fel på din box! Mer inne på ev korrosion i eller på kontakter alt jordfel. Det svåra med såna fel är att hitta dom. Man bör ha lite erfarenheter om hur bilelektronik fungerar. Har du kollat att det verkligen är tändningen som spökar? så att det inte är igensatta bensinfilter alt pump som bråkar? Börja med att felsöka,för att utesluta ett av alternativen, då den inte vill gå igång. MVH Patrik |
|
M635 forever: Verkar som du har rätt! Jag lånade en begagnad box idag, och felet kvar står. Eftersom det hjälper att ta isär boxen, så provade jag bara att rycka/jucka lite i kontakten som går in i box-utrymmet, och då startade bilen. Så det varkar vara något med kotakten eller kabelhärvan. Så nu blir det att ta bort embalaget runt kabelhärvan vid kontatken till boxen och se om man ser något. Jobbar du själv med bilar eller har du haft ett liknande bekymmer själv? |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Äger ett antal äldre bilar! Och dessa bekymmer är tydligen oundvikliga om bilarna står utomhus eller i kallgarage. Nyare bilar använder sig av ett särskilt fett/silikon i kontaktblock för att undvika detta bekymmer. Även äldre bilar hade ngt. slags fett men det fösvinner väl med tiden. Du har inte ngt larm eller eftermonterad immobilizer som kan vara till grund för bekymmrena? Lycka till för övrigt! MVH Patrik |
|
Tror inte det är något eftermonterat, endast orginal. Men bekymret verkar ju sitta i kontakten till boxen, så borde väl "bara" vara att se över kontakten, och sedan fetta in den med detta fett, hoppas jag. Men jag undrar hur kontakten ser ut, för antar att varje kabel som ansluts inte är skruvad, utan pressad på plats. Så är väl svårt att fixa kontakten? Tack för hjälpen iaf,, så länge ;O) |
|
| ,,vad är föresten "immobilizer"? Är det startspärren? (,,har iaf det med stora färddatorn.) | |
Ok! Prova med lite kontaktspray för elektronik på kontaktblock, och stiften i boxen. Finns att köpa hos Elfa och möjligen biltema,säkert många andra som har också! Och ja! kablarna brukar vara "crimpta" i kontakten! Vissa brukar vilja ha dubbla startspärrar i samband med larminstallationer,vilket du inte har.(borde du ha känt till då) MVH Patrik |
|
ExHonda: Tackar så mkt för tipset om boxen! du verkar ha ett krångligare fel en vad som var med min. Plockade ur boxen i tisdags kväll o lät den ligga ganska nära strålkastarens sken i ungefär två cigg o lite skitsnack (~30min). Tänkte ta in den över natten och torka men kunde inte låta bli o testa innan ja drog hem. Bilen startade direkt och har gått klockrent sen dess! Grym sida det här, ett måste för alla BMW ägare! var rädd att tusenlapparna skulle få egna fötter ett tag... |
|
|
Grattis Wicktory! Min %¤/("#-bil funkar fortfarande dåligt. Provade en annan box, men icke. Plockade isär o sprajade med något medel som ska ta bort skit och dyligt från kablarna, sprutade på både hane och hona. Men bilen funkar iaf som innan. Så imorgon ska jag göra ett redigare försök att hitta felet. Men man börjar tröttna på felet iaf. (,,, ja, jag är lite upprörd över bilfan just nu). |
|
|
ExHonda: Hmm det där lät inget vidare... Om det värmer ngt så kan du komma å sladda lite med min om du vill? =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.