AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.366

Däckförvaring och skifte i Göteborg

Visa användare
153
hogan
BMW 530 XD Touring M-sport -14 (Frozen Blue Metallic)
Någon som har tips på vettiga ställen med hyfsade priser för däckförvaring och skifte i Göteborg? Har fått ett pris hos en granne till BMW där det ligger på 1600/år vilket jag tycker är på tok för dyrt. Har för mig att jag tidigare betalat 900 kr per år långt ut på Hisingen - men nu har företaget jag jobbar på flyttat och det blir för långt att åka (tar för lång tid).

Idéer någon?
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Mölndals Däckservice har jag fått tips om, men ännu inte använt själv. Förvaring, hjultvätt, balansering och byte för 700 kr/år enl uppgift.

Ska skicka in mina däck där när jag får nya bilen.

/ElakaKatten

Visa användare
153
hogan
Har nu kollat.... 785.-/halvår - eller 1570/år men då ingår skriftlig avisering att "nu är det dags att byta däck".... Det avgör saken... not. Inget billigt alternativ alltså.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Åby Gummi AB
Telefon: 031-281450
Även: 031-681910
Telefax: 031-683468
Adress
St. Åvägen 18
43634 ASKIM

Jag vet inte vad dom har för priser på däckförvaring, men de är iaf den däckverkstad jag brukar rekomendera. Dom är seriösa, nogranna och duktiga. Där lämnar jag gärna min bil utan att oroa mig (vilket tyvärr inte har varit fallet på andra ställen) Dessutom är ägaren BMW entusiast =)

BMW CS #5139
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Woa! Var det så dyrt på Mölndals Däckservice!? Jag ska nog snacka lite mer med min källa.... Kanske han menade pris per växling...

Visa användare
153
hogan
Åby Gummi var 720/halvår.... Det får nog bli Euromaster i Skandiahamnen i alla fall. 1000 kr/år inklusive rengöring, förvaring och skifte. Kan man spara 400 på att åka 3 mil per år så får det vara värt det.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Jag använder mig av Lasses Fälg & Däckservice i Tångaberg Länk . Ligger dock norr om Varberg men tycker att det är lite trevligt med en utflykt från Gbg i samband med bytet. Balans, Byte, Fälgtvätt och förvaring 600 kr. Trevliga och pålitliga killar med.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Varför LÄMNAR MAN IN en bil för däckbyte?? Det tar ju längre tid att köra till firman än att bara byta hjulen! Och, "förvaring"? En halv kvadratmeter i en skrubb räcker ju...

Jisses.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
enor: Jag har skiftat däcken själv i alla år. Varje gång förbannar jag vädret (det regnar eller snöar alltid av någon anledning), smutsen, mörkret, att verkstan har dragit bultarna så j-a hårt, att jag slår mig någonstans och varje gång tänker jag: "det här va fanimej sista gången jag gör det här själv, nästa gång blir det däcksverkstad". Så NÄSTA gång ska jag lämna in skiten...

Det handlar inte om tid, det handlar om bekvämlighet.

/ElakaKatten

en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Mmm jag anade det. Personligen lägger jag hellre de där 700-1600 kronorna på någon annan form av bekvämlighet, och tar den lilla smutsiga stunden 2 gånger om året.
Visa användare
153
hogan
Förvara hemma.... nja.... har stenhårda krav från "she who must be obeyed" att här förvaras inga däck. Garaget skall rensas ur för att vi skall kunna rensa ur ett rum i huset bla. bla. bla. Enklare då att förvara däcken hos en däckfirma, så slipper man ifrån det problemet. Men det skall ju helst vara till en låg kostnad. Har nu fått tips om Högsbo Däck där en bekant förvarar för 900 kr per år inklusive montering osv. Det är visserligen ett pris för ett företag, men jag hoppas kunna åka snålskjuts på det avtalet.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag använder Backalycka Service utanför Kungsbacka. Jag kommer inte ihåg exakt vad dom tar för förvaring men det är under tusenlappen per år. Bra service och bra bemötande. Se Länk

/Gorban
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Gbg däckservice, högst upp på Eklandagatan.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.