AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.598

Hastightsmätarnen lade av samt asc och abs lampan började lysa , E-39

Sida 2 av 2
Jag förstår hur du menar. Troligen är det många som funderar på att spara pengar och laborera själv, och det är absolut inget som behöver vara olagligt osv.
De flesta verkstäder vill nog ha tillbaka sina investeringar och håller en "rekommenderad" prisnivå på moment som bildiagnos osv. Jag tror BMW tar 200-400:- för en enkel separat diagnos beställd av kund med sin stora DIS-dator, medan en allbilsverkstad som jag anlitade en gång (ansluten till Mekonomen) tog lite mera betalt faktiskt.
Det säljs fullt färdiga system även här i Sverige för t.ex OBD-anslutning och för avläsning och återställning av vissa felmeddelande. Enheterna kan vara fristående eller PC-anslutna, kan kanske kosta 3-5Kkr eller mera.
Vad man kan göra och avläsa varierar stort mellan olika biltillverkares system, även om alla senare modeller har samma 16-poliga OBD-kontakt osv. OBD-II eller EOBD- standard innefattar dock bara motor och miljörelaterade system, inte t.ex ljusmoduler eller ABS, airbag, osv. En utrustning som även går lite mera på djupet, motsvarande t.ex Carsoft kostar betydligt mera.

FP
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Till billy som startade tråden:
Jag har en 528iA T-00, är kan man säga att tankmätaren också lade av! Den slutade visa rätt! Den gick ner till ca 1/2 tanken och då stannade den där.

I inläggen ovan finns lite prisuppgifter, men de börjar bli gamla. Är det någon som har aktuella uppgifter?

Jag borde ju känna till vad en givare bak kostar eftersom jag nyligen bytt. Kan det ha varit lite drygt 900kr på M-Bilar i Västerås för några månader sedan?

Det blev ju att borra bort den gamla. Bilen är körd ca 13500mil. Borde väl hålla lite längre

Leif L
Resa med F650 i Ryssland sommaren -07. Drygt 940mil/23 dagar, via Karelen, Kazan och Elbrus.
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
675kr bak på Motor Nord!

Leif L
Resa med F650 i Ryssland sommaren -07. Drygt 940mil/23 dagar, via Karelen, Kazan och Elbrus.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.