|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har alltid da och da pa alla mina bilar 'kollat' luftfiltret och rensat ut loev o dylikt samt skakat av/dammsugat av lite. Hade idag taenkt o goera samma pa min nuvarande 525dA E61. Aer medveten om att denna typ av filter byte ut varje 10000mil, men taenkte aenda kolla. Fick av yttre 'locket' och sag att det var satt fullt med loev, cigarettfimpar etc. Sedan efter mycket moeda lyckades jag hitta 4 st (?) skruvar som haller fast luftfilter (avlangt). Dock fick jag inte loss sjaelva hallaren (kanske fler skruvar) men lyckades aenda ' baenda' upp hallaren och fick ut filter som sag bedroevligt ut. Kolsvart och som sagt fullt med loev etc. Grejen aer att jag nu inte far pa hallren igen - har satt fast den provisoriskt nu, men graemmer mig foer att jag nu maste dra till BMW och fa dem att saetta tillbaka hallaren som sig boer. Aer det nagon som har erfarenhet av att byta luftfilter/demontera hallare foer luftfilter pa nyare BMWs??? Var kan man se luftfilter och luftfilter hallare i genomskaerning, sa att jag kan kolla ' var skon klaermmer' ...??? Aer ingen hobbymekaniker och har bytt kopplingar, bromsar etc pa andra bilar innan - men luftfilter pa min BMW verkar kraeva mer :> Mvh marineutter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.