AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.336

Hur tjocka är nya bromsklossar normalt sett?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Fick ett par nya Biltema belägg av grannen för något år sedan,dessa har mtrltjocklek på 15mm iaf,har inte varit sugen trots det att montera dessa på min E28 av div orsaker..

Vet att farsans belägg var efter 15500mils körning ca13mm bak och 11mm fram..Han har m.a.o. mycket kvar av sina originalbromsklossar efter tio års körning :)

Någon här som mätt upp innan montage?

Mvh Janne.
Visa användare
219
elhe
e30 325i Cab -90
e91 320dAT -07
Mina Ferodobelägg har en slitbana på 11mm nya. Kan tänka mig att det kan variera beroende på märke. Original kör BMW med bla. Textar, vet av erfarenhet att de håller mycket längre än endel andra märken. Mina höll 5000mil med ganska hård körning. Din far måste bytt bromsar utan din vetskap eller inte bromsat på 10år ;)
Biltemabromsarna du har är ju gratis så varför inte montera dessa.
Personligen anser jag att det mesta Biltema säljer är s**t och vägrar parkera min BMW på deras parkering.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hehe...Jag VET att "gubben" aldrig bytt ut sina bromsbelägg på sin 523i-97:a(köpt ny i skellefteå 1996)..BMW "originalklossar" sitter runt om ännu,otroligt egentligen.

Meken frågade vid en tidigare service just detta "om han aldrig bromsar" :)

Angående mina Biltema belägg så blir det byte till dessa vid "nästa behov"..Gratis är gott som sagt,har bara inte "kommit ihåg" var jag lagt dessa först,utan hittade dem nyligt...för risigt i förråden ;)
Finns dock mycket kvar på frambromsbeläggen(som det är frågan om) har jag sett,bytte för inte allt för länge sedan..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.