|
|
|
|---|---|
|
Tjena.. Har en BMW 325 -89 som har burit sig ganska konstigt åt sista tiden.. Det hela började med att den inte ville svara på gas och att den nästan dog när man skulle köra från stillastående. Bytade då soppapump och filter, blev ingen skillnad. Kollade sen stiften, dom vad helsvarta med en massa sörja på+ nästan ingen gnista. Bytade dom så att jag fick bra gnista, lät den stå på tomgång 5 minuter sen bara dog bilen. Då var dom nya stiften helsvarta med olja,bensin,sot? Känns som om att den får ganska fel blandning. Vad ska man börja felsöka när det gäller detta? Hoppas att ni förstår lite i alla fall.. Tack på förhand Mvh Chrille | |
|
Låter som du kan behöva kolla spridarna, samt kolla om fuelrailen har smuts i sig... dock så kan du juh vara något helt annat.. men ja hade liknande problem på min Lanci integrale för nåt år sen! -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
| Snackade men en som trodde att det kunde vara lambdasonden som klöddar? | |
|
tja låter som för fet blandning dvs för lite luft kolla så ha inte e tät i insuget lr att han inte drar tjuvluft för då registrerar lambda d o skicka på mer soppa.. annars kan d vara läckande spridare lr att den drar olja ... d lita vad jag hadde o komma me ;) men hoppas att du hittar felet ... Vazze .. u can run, u can hide, but u only die tired.... |
|
| Inte helt otroligt med en defekt lambdasond. Kollas enkelt upp via dis (datoruppkoppling). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.