AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
833

260 km/h på mätaren med 330, borde bilen ha slagit ifrån vid 250?

pu
547
puiu
330i-03
Igår körde jag i småland mot Tingsryd och jag tänkte att jag skulle testa hur snabbt jag kunde köra. hittade en stor rak o lång väg där jag testade. vi var tre st i bilen och den var fulltankad och ändå så gick den mer än mätaren kunde visa. jag kom upp i 260 när den egentligen skulle vara spärrad vid 250. MVH Alex

alex
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Spärren går väl i när farten är 250 riktiga km/h, inte mätarfart? Min bil har 10 km/h felvisning i toppfart vilket borde vara rimligt i din bil också.

Min bil: Länk
Och vikten har ytterst liten påverkan på toppfarten, dvs den kommer att "toppa" ungefär lika mycket om du är själv i den.

Flåklypa
Hehe, ja du! Det var ju roligt att höra, men är du första ägaren? För om du e d så är det väldigt konstigt. Om inte så kan du räkna med att den e chippad, av ägaren innan. Fast detta visste du kanske redan :) hur som helst, kör försiktigt.

/// Bimmarkomanen
pu
547
puiu
330i-03
nej nu har du tyvärr fel den påverkar faktiskt lite tror jag?

alex
Hmm! Vissa hann före mig verkar det som haha.

/// Bimmarkomanen
pu
547
puiu
330i-03
jag är det tredie men andre ägare hade ägt bara 2 månader och tror inte att den är chippat.

alex
pu
547
puiu
330i-03
och ni ska inte glömma att jag har bara testat hur fort det går. jag är pedant av mej så jag tar hand om den och beter mej inte som en barnunge

alex
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Min 325'a landade på cirka 250 på mätaren när GPS'en sa 243Km/h. Att en 330 skulle hamna på 260 ser jag som helt normalt samt att spärren skulle gå in när du nått 250km/h verklig fart. Sen om den skulle gå så mycket snabbare utan spärr har jag ingen aning om.

(Detta var på Autobahn så ingen sätter bullen i halsen)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.