|
|
|
|---|---|
| har sett att man kan köpa visa bmw-färger i spryburk... vad kan man lacka med dessa sprayburkar?? är det t.ex småfläckar elelr går det att t.ex lacka en spegel med den?? | |
|
hmmm. jag har bara lackat mindre rostlagningar med sprayburk.. jag har även testat större ytor fast då inte på min bil : ) och det blir väl så där.. Men är du stadig på hand och inte håller för nära så det blir dropp skulle det väl kunna gå. Inget jag skulle rekomendera iaf :) |
|
| vad kostar lack då??... broshan har köpt airbrush så det borde väl gå me den att lacka smådelar elelr ?? | |
|
jag köpte ett "kit" bestående av färg och klarlack! 250 kronor tror jag att ja betalade på BMW. |
|
|
Att lacka backspeglar med sprayburk går väl bra...jag gjorde det själv en gång och det blev bra! Min bil Länk |
|
| Sjoling: hur mycket fäg var det? räcker det till speglar och andra småsaker | |
|
150 ml per burk, lack och klarlack! Jag är nästan helt hundra på att du kommer kunna lacka 2 speglar och några mindre detaljer.. Det beror på hur många lager du vill ha.. När jag förbättrade min lack så tog jag 3 lager färg om jag inte minns fel. Då täckte det fint! lycka till =) |
|
|
jo just de.. Om du ska lacka dina speglar själv så vill jag gärna se resultatet. |
|
| okej tackar för alla svar.. har inte köpt speglar än men det är på gång.. ska först samla lite pengar sen köpa speglar och kanske m-läppen till bakluckan... vore ju kul att lära sej att lacka själv.. någon som har några viktiga tips och vad man bör tänka på?? | |
|
Jag skulle rekomendera att lämna in för lack på firma. Kolla åtminstonde priset. skulle gissa att det går på ca 1000:- för två speglar och då blir det 100% bra. Försökte själv lacka dekorationslisterna i bilen men jag blev aldrig nöjd. /Gunnar /Länk |
|
| gunnar530: för det första så skulle jag vilja lära mej att lackera lite.. verkar kul och för det andra tillåter inte min ekonomi det.. då kan ja glömam att ha råd med däck och fälgar hehe | |
|
det finns säkert någon guide på nätet om hur en svensson lackar hemma.. lite småtips. |
|
|
*Bmw-Jerry* I färghandeln kan du be dem blanda till en sprayburk med den färgen du har på din bil. Då får du en riktig lack som fungerar bra. Se bara till att du har riktigt bra ventilation. Gör ett riktigt bra underarbete innan du börjar lacka. Våtslipa t.e.x. speglarna noga. Vill man kolla att det inte är några sliprepor kvar kan man använda kolpulver. Gör dem riktigt rena, blås av dem och torka med ngn form av "klibbduk". Se till att ha schysst värme där du ska vara och lacka. Spruta dem och ha inte bråttom, lägg tunna lager så du inte får rinningar. Låt dem torka och dar på med klarlack, samma grej. Ha inte bråttom och glöm sedan inte att inte ha bråttom så blir det nog helt ok... Till sist, ta det lugnt =) Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Problemet med att lacka med sprayburk upplever jag som att det är själva munstycket på burken som är alldeles för "oprecis". Om man vill lacka ordentligt hemma så bör man kanske köpa någon sorts lackutrustning med ordenliga munstycken. Kanske finns på Rusta/Jula/Clasohlson lite mindre/billigare utrustningar?? /Gunnar /Länk |
|
|
funderar på att skaffa mej en lite dtörre spruta än den airbrush jag har nu.. BlueBeemerBoy: kan man köpa en burk med färg oxå så att man kan lacka med spruta hos färghandeln?? är detta dyrt då?? |
|
|
Jo man får hålla tungan rätt i mun om man ska lacka med sprayburk men det funkar fint med vissa munstycken... Ja det går fint att köpa löst hos rätt handlare, ca: 80:- för en burk med 1dl i gav jag sist.... Jag köpte en spruta på Jula för sådana här jobb bara för att testa. En "spacead" sak i grönt som har varit suverän i förhållande till stålarna... Se bara till att det sitter rostfri nål i så blir det nog bra, speciellt om du har koll på airbrushen, då har du ju lite vana iaf... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| BlueBeemerBoy: du verkar ju kunna detta :D.... vid köp av nya speglar hur ska jag behandla dem då?? | |
|
Jag köpte lack på burk från bmw group i göteborg och jag lackade speglarna, ögonlocken och lite små detaljer och det gick jätte bra...blev hel nöjd.. Besök www.Tyskstuk.se. Sidan för Tyskstukade bilar! |
|
|
Hej! Jag funderar på att lacka mina orginalspeglar. (eller kåpan som sitter fram på dom) Och jag undrar om jag kan använda samma grundlack jag använde när jag slipade och lackade lite stenskott, eller måste jag köpa en annan plast-grundfärg? / Leon |
|
|
B-M: Det går bra att lacka med den grundfärgen du har om dina speglar är lackade innan annars bör du använda en plastprimer först. |
|
|
Nej, dom är inte lackade innan, bara orginala svarta plasten. Då får jag väll ta och köpa en plastprimer också då... Tack! / Leon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.