AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.585

Konstig grej som är sönder

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hej!

Upptäckte en sak som är sönder när jag var under bilen och kröp.
Min första tanke var att denna har med ljusreglering att göra men när jag ändrar den för hand händer inget med ljuset.

Nån som vet vad det är?

Länk
Länk
Länk

bm
304
bmwtouring
523i touring -00
den är till ljusviddsregleringen ja...

//Martin
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Men inget händer när jag för den armen upp eller ner... är det något som är sönder då?

Jag har problem med att ljuset står alldeles för lågt. Lyser bara precis framför bilen. Detta kom i samband med att jag bytte dämpare och fjädrar.
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Det där är väl till nivågivaren till regleringen upp/ner för Xenon/lampor skulle jag gissa... Eller? Ljusviddsregleringen... Vad är det? Samma sak eller?

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ja, det är till nivåsensorn för framlyset. Själva sensorn sitter i lådan som leden är kopplad till.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kan jag ha knäckt denna eller nåt när jag tryckt ner upphängningen i ett läge där de aldrig normalt är?

När jag startar bilen så ställer ljuset om sig en aning. Men sen när jag är ute och kör så lyser de kanske 10 meter framför bilen.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Länk
Denna nivåsensorn vi pratar om?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ingen som har koll på detta?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jorå, den här sidan skall du titta på Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ah ok, perfekt länk.

Undrar om jag pajjat själva sensorn? Det är ju bara fästet som är synligt sönder. Men inget händer när jag flyttar den armen för hand ju. De borde de väl göra?
Cr
81
Criser-X
M535i 86
318i 84
på första bilden ser ut att vara ok! den ska sitta som på bild nr 1, nivågivarna finns även i bakvagnen, kolla dom också, och när du provar ha motorn igång! om det inte justeras själv så får du göra manuell för den kan känna fel höjd med dom nya dämparna och kontrollera att den justerar rätt efter det!
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ah ok, jag hade inte bilen igång när jag justerade de staget manuellt, hade bara tändningen på, de kanske inte räcker då.

Nån som vet exakt var den sensorn sitter där bak? Jag har inte hittat någon, den framm hittar man ju snabbt eftersom den hänger som den gör.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sönder ? är väl bara att knäppa dit den ingen ser det ut som eller har fastsättningen gått sönder ?? Hade bort min förra veckan när jag böt staget som den sitter på.

///MVH Hasso
Länk
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Den bak sitter vid höger bakhjul....på liknande sätt som den fram. Det är en likadan "klump" så den bör inte gå att missa.
Länk

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hasso: Måste man byta hela den armen du bytte, räcker det inte med bussningarna vid infästningen? Eller den va slitet i den delen som sitter ute vid hjulet? Är det den armen som på engelska kallas för wishbone eller lower tie arm?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.