|
|
|
|---|---|
|
Hallå! är ny användare här på Autopower men har hängt md ett tag då jag varit bmw ägare tidigare men reser mkt så har inte tid o surfa o skriva massor=) Men som rubriken säger så är ja ute efter en e36 cab helst en 328 lr kanske m3:an men det beror helt på vad ja hittar för bil kanske blir en 320 vem vet. Då undrar ja allt detta med trixxade mätare hur man kollar upp det etc etc , ska ja testa det närä ja tittar på bilen? ska ja bli nojjig om code 00000 kommer upp? själv så tror jai nte på det där men man vet juh aldrig... Samt vad ska ja lyssna efter för missljud, samt allmänt titta på bilen? Tacksam för all hjälp ja kan få, och förmodligen snart ägare av en nice bil och pilla på under vintern..... -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- | |
|
mitt tips till dej är att kolla på så många som möjligt, provkör å känn. å gå på magkänslan och bilens skick. jag köper hellre en bil som gått +25K i fint skick, än en skabbig lågmilare. lycka till med köpet, en helt suverän sommarglidare! mvh |
|
|
Thx haack... jo hart funderat på det också att titta på så många som möjligt som man får en humm om hur en fräsch cab är! jag är inte den som bryr mig så mkt om miltalet sålänge skicket visar annat! men vi får väll se hur det blir, vill helst ha en den "ljus" gröna med beige skinklädsel=) gillar färg kombinationen! -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
vad du än gör så skaffa vindskydd till bilen, blir en helt annan bil att åka i. dock försvinner ju två sittplatser. mvh |
|
|
Ja juste det var d jag tänkte fråga=) vart får ja tag i det? och är det svråt att montera? samt, varför försvinner platserna? -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
Börja med att läsa begagnatguiden för E36 modellerna, där tas även Cab specifika punkter upp. Begagnatguiden hittar du i menyn till vänster. Här är en direktlänk --> Länk Vad gäller Code 000000 så är det ingen fara, det är precis vad du skall se på en nyare bil! Läs mer om det här ---> Länk Hoppas att detta besvarar dina frågor. ___ Bilen: Länk |
|
|
Thx mugge! jo besvarar nog en del=) bra med BEG.guiden! det var skönt att det finns en sådan så man kan se det "allmäna" felen... Men cabben verkar oftast vara i gott skick...om det maskinella är i gott skick så är det andra en baggis=) -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
Haack föressten,, du äger juh e CAB? lr hur=) berätta lite nu om den plz! -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
går inte att beskriva, måste upplevas! ;) nä men de en kanonbil helt enkelt, kanske inte värdens bästa comfort när taket är uppe, rätt hög ljudnivå, lite knirkande i karossen när de blir gropigt i vägen. men allt dedär glömmer man fort när man stannar å fäller taket å låter solen bränna dej i pannan. en grej som ja aldrig åker iväg med utan är solkräm. man bränner sej lätt i huvet när man åker nercabbat. man känner ju inte värmen riktigt när man åker. å ett annat tips är att aldrig åka långt med solbrillor på..stor risk för pandaögon! ;) jag har ju cabben som bruksbil på sommaren, å funkar hur bra som helst! nu vet ja inte vart du kommer ifrån men har du vägarna förbi nästa sommar så får du gärna komma å provköra lite! mvh crille |
|
|
Stockholm is my home palace!=) jo asså min farsgubbe har en corvette c5 cab och ja solkräm e typ A o O...#hehe# men det e guld på sommaren,, själv har ja haft en 850t5r, lanci delta integrale evo1 och en corvette c3, har jobbat som ett as sen ja var 16 typ så man har hållt på en hel del... saknar lancian kan ja säga=) men det är något med e36 som ja gillar, nånting gör att "ha begäret" kommer fram=) så ja besätmde mig för en cab som ja komer använda osm bruksbil under sommaren så ja hoppas på att hitta någon till våren lr liknande...! men den fungerar bra som bruksbil? kan juh inte va så stor skillnad mot en coupe lr sedan? måste gå använda som vilken bil som helst antar ja=)? -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
ja då va de ju bara en söndagstur ifrån! ;) visst går cabben att använda som brukis, men baksätet är ju inget att hurra för, stor skillnad mot min coupe. baksätet i cabben är ju skålat för två benlösa kineser (eller dvärgar) å skuffen är ju nästan bara hälften så stort som till sedan eller coupén (cablådan sticker ner ca 20cm) skulle jag köpa en ny e36cab idag så skulle de nog bli en M3:a med klimatanläggning, eller åtminstone AC. för de e ingen hit som dagar när de e för soligt för tak på, men för kallt för att cabba ner. mvh crille |
|
|
Näe men när har cabbar en bra baksäte=) sen så överväger ja lite asså m3:an e juh het men 328 är inte slö men ingen racer direkt heller=) Jag är sån som dock tycker bilar ska användas, visst skam na ta hand om dom ja e pedantiskt av mig men ja menar manskall NJUTA också annars e meningen med en schysst bil fel tycker ja... Jo AC är väll något o sträva efter...men du har M3 stolarna i diin va? hur fick du tag på dom och sitter dom på orginal fästena? -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
japp, ser lite roligare ut än original sportstolarna som satt där. sen sitter man mkt bättre. hittade dom på en skrot. jo 328 går ju bra, har ju mer bottendrag än 325. men 325 känns roligare iochmed att man måste gasa mera! ;) speciellt snabb är dom ju inte...men men... mvh |
|
|
jo dom e sköna, polaren har en m3:96:a! med vit inredning, snyggt som satan mo ja säga! men men du det där med vindskyddet, vart får ja tag i d? -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
om de inte följer med bilen så är de väl annons som gäller, eller nytt på bmw. brukar sällan annonseras ut tyvärr, men om dom gör de så brukar dom kosta 1500-2000kr ungefär. nytt kostar 3500kr ungefär! värt varenda krona! |
|
|
Jag är nöjd med min 320i cabrio. Den är snål och ganska billig att äga. När jag letade efter en fin cabriolet brydde jag mig mest om skicket och mindre om hästkrafterna. En sexa var förstås det jag strävade efter att hitta och det gjorde jag ju. Att det ingick hardtop och acc gjorde ju inte saken sämre. Fick tag på ett begagnat vindskydd för 1600 kronor. E36 cabrio är en mycket vacker och häftig bil som även är ganska praktisk som bruks- och året-runt bil. Har aldrig ångrat att jag bytte min sedan mot cabrioleten. Lycka till Danny08 med ditt sökande efter en fin E36 cabriolet! Wargen |
|
|
Som sagt tidigare kanske? Viktigaste, förutom skicket, skulle jag säga är att du tar en med klimatanläggning. Att fundera på är att ta en med förberedelse för hardtop, om du tänkt montera en. Vindskydd är ett måste om du ska åka ut på landsvägen (dvs hålla högre hastighet än 50), men detta kan monteras i vilken cab som helst och är inte jättedyrt heller så det är inget du behöver fundera över nu. Min Cabrio Länk |
|
|
Tack frö alla svar.. låter betryggande=) Ja hittade en en 325cab facktisikt som var prwcis osm jag ville=) med vindskydd dessutom och tydligen i utmärkt skick! så ja ringde o snacka med annonsören och han berätta massa o ja blev överlycklig MEN så avslutar han med att den är såld=) efter typ 10minuters snack om hur fin bilen var och han ägt den i 6 år oi bla bla bla.. allt lätt bra o ja vara nära o slå till på tele(NÄSTAN=) men en så kom domen! men ja frågade honom vad de gick för och han GAV nästan bort tyckte jag iaf... 64Tkr gick den för... VA skrek ja i huvet... hur fan så billigt? och den vart ändå svensksåld och gått 11Tmil... Är det möjligt tänkte ja? men tydligen så ville han inte ha mer... så jag missa en bra deal tror ja! -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
shit...läste mitt senaste inlägg=) vilken särskrivning=) låter som en utomjording! -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.