|
|
|
|---|---|
|
Hej, först min bil BMW 530I V8 har gått helt klock rent förutom vid först ett tillfälle i maj -06 efter en långresa så började den vid motorvägs fart bara tappa ork i backarna och ibland när man gasade på kändes det som det inte fick soppa nästan, när man släppte gasen lite så gick den bättre men inte bra , stannade till vid vägkanten, sen var den mkt svår att få igång , men efter ett tag det så gick den igång och började den gå bra igen sen efter det har den gått kanon till för en vecka sen , ibland går den den igång och och går kanon men efter en 10-20 minuter eller så ena stunden så kan den bara börja bluddra tappa ork och då helt då dö, det ser ut som den får för mycket soppa, lite lätt svart rök men börjar ibland gå väldigt illa på senaste tiden har det blivit mkt värre igår fick jag igång den efter jag bytt tändstift ,sen gick den bra igen ,, i 30 minuter sen började det igen !! kul att få stopp i på motor väg i snö blåsten , NOT,, efter mycket om o men fick jag igång den och hankade mig fram på hackande lågvarv med nöd o näppe !! har inte tid föränn 15 nov på verkstan,. en mek sa Kamaxel givarn som trol bov ,,är det svårt att byta egentligen behövs någon justering eller är det bara att ersätta dengivaren på bröstkåpan? Någon i Sthlm som kan hjälpa mig i veckan ?? :) mot ersättning naturligtvis desutom så beter sig min display som Darth Vaders eget flipper spel , nåt glapp,, har funkat ibland , meninte längre, var kollar jag vanligtvis glap på denna panel ? sen när jag stänger av motorn så låter det som ett tröskverk bakom inst panelen samt att panel displayen lyser svagt? vad är detta ? mycket frågor tack för svar !! | |
| Bil&motorteknik 7110687 fixar det med lätthet. Mvh asken | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.