AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
914

airbag lampa lyser efter domontering av ratt

k2
61
k2olsson
525 touring 03
Har demonterat ratten på min 318 -97 för att ställa ratten rak men nu så lyser varningslampan för airbagen när jag har satt tillbaka ratten. jag undrar om jag kan ha satt kontakten fel? eller måste man åka och släckalampan på bmw för att ta bort felmedelandet om det har blivit regestrerat ett sådant då jag tog bort den.eller kan jag ha förstört någott annat?? Tack för en bra sida...
Kopplade du bort batteriets minuspol innan du tog loss ratten?

anderslindstrom2003@yahoo.com
k2
61
k2olsson
525 touring 03
ja jag tog bort minuspolen på batteriet dagen före
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Om du gjorde allt medan strömmen var bortkopplad och kopplade tillbaka rätt bode inte bilen märkt nåt... Men om den nu registrerat ett fel så måste lampan släckas hos BMW tyvärr. Bilen gör ett självtest av airbagkretsen varje gång tändningen koppas på och det räcker inte med ett lycket test för att lampan ska släckas.

Men varför behövde du sätta ratten "rak", är du säker på att du inte har nåt fel i framvagnen? Eller har nån vart på och haft loss ratten innan?
k2
61
k2olsson
525 touring 03
Anledningen till att jag justerade ratten var att jag var och gjorde framvangsjustering pga sne ratt och allt var skyst och när vi tog bort airbagen och såg vi att märkningen för ratten var fel (ett hack) Men jag undrar om kontakten till airbagen går den att sätta fel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.