AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
535

Problem med nålarna i mätartavlorna e34 94a

ma
21
maptun
525i 94a
En kompis till mej ska airbrucha mina mätartavlor.Mitt problem är hur får ni bort nålarna utan att förstöra något ni som har gjort de tidigare.

tackar för alla svar.

mvh Magnus

Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Dom skall dras rakt upp, Använd något verktyg som tex en gaffel med långa pinnar. Dom sitter ganska hårt.

/Gunnar
/Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Dom ska INTE dras rakt upp, det är då dom kan gå sönder.

För att ta loss dom ska du snurra dom åt motsatt håll tills dom lossnar. Återmontering sker på samma sätt fast då skruvar du dom åt "rätt" håll!

Min bil
Länk
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jag har tagit lös mina visare ett antal ggr på detta sätt och det fungerer för mig.

Man kan kanske , om det finns ett stopp så att man inte drar sönder fjädern, snurra den bakåt och dra uppåt samtidigt för att få infattninen i visaren att börja slira på nålen som sticker upp ur instrumentet!?

/Gunnar
/Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Gunnar: Jag har monterat loss och tillbaka visarna minst 6 - 7 ggr och jag har alltid snurrat dom baklänges...Det var det svar jag fick när jag frågade då :)

Men det går tydligen och dra dom rakt upp....eftersom du gjort det :)

Min bil
Länk
ma
21
maptun
525i 94a
ok nu har jag gjort de jag tog en gaffel de gick skit bra.Va är de som kan gå sönder när man gör de.

mvh Magnus

Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Det är väl själva nålupphängningen som är den rörliga delen av mätaren som är känslig. Jag hoppas att du noterade var visarna pekade i noll-läge så att du får tillbaka visarna i samma läge, annars är det bara att försöka träffa rätt, prova och notera skillnad mot verkligheten och justera om igen. Lycka till!

/Gunnar
/Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.