|
|
|
|---|---|
|
hej, hade tänkt att sälja pärlan,(bmw 328cupé invidual E36) för att köpa mig en M3a istället. jag har satt ut ett pris på 79 000, vet dock inte om de kan vara för mycket, men de är med allt, som finns till bilen. har ju jämfört med andra bilar på nätet och bilpriser.se vad har ni för förslag på pris med allt som tillhör, om detta verkar för orimligt Länk | |
|
Hej! Fin bil du har racing, det gäller bara att du hittar rätt köpare till bilen bara. Och det gör du säkert, men räkna med lite prut när du säljer. Köparens marknad råder så räkna med ca 5-10 tkr i prut. Lycka till. |
|
|
Jag tänker inte värdera bilen med risk att bli påhoppad, men jag tycker du skall sätta ut ett annonspris som du själv tycker är rimligt. Om du tycker 79kkr är rimligt, kör på det och invänta responsen. Säljs den inom någon vecka var det rätt pris, annars kanske du får sänka priset. Och som "Amet" säger får du nog räkna med att köpare vill pruta ca 10% för att de skall känna att de gör en bra affär. |
|
| Jag tror priset är för högt, men testa några veckor med 79kkr. | |
|
Hej Tyvärr så finns det ju en uppsjö med begagnade 3:or så jag tror nog du får problem att få det du begär även om bilen är fin. Jag har en kompis som köpte en nästan likadan 97:a för några veckor sen för 39000....men den hade inte riktigt lika mycket lull-lull. Dock både skinn, klima och 17-tummare Lycka till men bli inte förvånad om du får en del "skambud" Frasse |
|
|
har nu läst och tagit del av era synpunkter, jag håller me att de är köparens tider, förmodar att de kommer ett par skambud också. jag får väl se vad folk har lust att betala, den kommer inte säljas till prutare över telefon iallafall. och om nu priset är för högt kan jag ju plocka bort en del så som dvd och liknande. jag får testa några veckor och se vad som händer och ta stälning till de då om den inte är såld. jag är även medveten om att det finns billigare att få tag på, men jag vet också vad jag säljer. jag har inte bråttom med att finna min M3a, 328an går som en våt döm. |
|
|
Är "prutare över telefon":s pengar mindre värda än andras? |
|
|
Jag håller med Simon, att medvetet avfärda prisförhandlingar per telefon som oseriöst är tyvärr ett generalfel många privata annonsförsäljare gör sig skyldiga till. Dessa hade inte blivit särskilt långlivade som försäljare i allmänhet och i synnerhet inte som bilförsäljare :-) Jag har själv prisförhandlat på bilar som varit hos auktoriserade handlare, ibland bara några få mil bort. Jag har inte blivit sämre bemött av försäljarna pga detta, prisförhandling över telefon är ju snarare en förutsättning om man inte bor granne med objektet. |
|
|
Har intre längre så bra koll på E36-priserna men spontant så känns det lite högt även om bilen är i bra skicka. Är färgen på skinnet verkligen saffran? ___ //Ulf |
|
|
Tack för stödet Kristoffer_L. Kostar på att vara politisk inkorrekt och visa det...:) |
|
|
till simon_en, pengar över telefonen är inte mindre värda, men av den erfarenhet jag fått av att sälja privat , är att många gärna vill pruta ner en hel del innan dom ens har sett objektet, och de har inte bara handlat om ett par tusen utan om betydligt större summor, jag tycker att man borde se bilen innan man lägger ett bud. de är vårt att bedömma en bil på några futtiga bilder. något går ju oftast att göra på priset, men de brukar ju vara efter köparen sett bilen och kanske hittat några brister på bilen, då är de lättare att gå ner i pris, en någon som bara ringer och lägger ett bud på bilen, helt osedd. till progammer jag förmodar att korekta namnet inte är saffran, men jag vet faktiskt inte vad de är, närmast är väl pissgult, men de känndes lite udda i en anons. personen jag köpte bilen ifrån hade skrivit safran, så de känndes ok att skriva. dags pris är satt med all utrustnig som jag har till bilen, kanske priset är för högt men de får tiden utvisa, jag kan givetvis gå ner några kronor. men jag har inte brottom med att sälja bilen |
|
|
racing78, det hela är upp till dig naturligtvis hur kundfokuserad du är. Mitt tips är att ta på sig "kundglasögonen". Därmed INTE sagt att man ska sälja till första bästa gaphals. Mitt grundtips gällande prisbilden är att det inte kommer att bli lätt och att priser sjunker för varje månad den är osåld. |
|
| Jag håller fullständigt med om att prutning i telefon kan kännas konstigt eftersom den som ringer inte riktigt vet vad han prutar på innan han sett bilen. Däremot kan man ju tänka sig att en spekulant ringer och berättar. Eftersom jag bor 30 mil härifrån och endast kan tänka mig betala max si och så mycket för bilen oavsett hur fin den är, kan det priset möjligen vara intressant kommer jag och tittar, om inte är det inget för mig. Så tycker jag faktiskt man kan fråga som kund, säljaren har ju då all möjlighet att säga nej då och spekulanten behöver inte åka en massa mil i onödan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.