AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.025

termostatbyte 530d

fi
100
fiat131
530da touring 02
523i sedan 99
hej alla glada
är det nån som bytt termostat på en 530d som kan ge mig lite tips om hur man bäst går till väga?

hej o hå
bengan
Sa
440
Saij
X3 -12
Hej!
Lyfter tråden och förnyar frågan :

är det nån som bytt termostat på en 530d som kan ge mig lite tips om hur man bäst går till väga?

/Saij
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Byt EGR Termostaten så är nog ditt problem ur världen..inte många som vet inte ens alla på BMW att det finns två termostater..du ser den längst fram högst upp på motorn sitter mot det blanka 4-kantiga röret ett svart plaströr..Jag hade samma bekymmer som dig ej full temp..problemet försvann direkt med ny EGR Termostat
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Enligt denna tråd så har Saij redan bytt EGR-termostaten?: Länk

Mvh
Sa
440
Saij
X3 -12
Hej!

>gto80 - har redan bytt EGR-termostat - ingen skillnad.
>rob_t_j72 - väl påläst ser jag :-)

Var ju egentligen bara ute efter ett bra mektips vid byte av termostat (onödigt att uppfinna hjulet varje gång). Termostat beställd och på väg - men nu börjar jag att tveka lite - kanske har det med Webaston att göra i allafall - trots att den startar och funkar som den ska (verkar det som) även p-värmarefunktionen verkar OK. Läste dock i nåt inlägg Länk om "liten pump" på Webaston som bytts vid liknande symtom och Herrueka bilen "frisk". VAD som kan tala för detta är att om bilF-n får stå på tomgång en stund så får den upp värmen, men efter nån ½-mils körning har den "kallnat".

/Saij
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.