|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Stötdämparlagringarna sitter mellan stötdämpare och fjäderbenstorn. De är gjorda av gummi och syftet är självklart att "isolera" direktkontakt mellan dämpare och torn. De syndes inte på bilden vad jag kan se men BMW vet vad du pratar om ifall du nämner dem. De bör/ska bytas i samband med att du byter stötdämparna. Byt även fjädrar på en gång när du ändå tagit väck benen. I dörrnäsan brukar det ju mer knarra än klonka som fallet verkar vara här och det bruklar inte heller vara så svårt att lokalisera ljudet till dörren i det fallet. |
|
|
Har samma problem på min 523. Jag ska byta stabilisatorstagen nu när vinterdäcken åker på, men jag gissar att jag åker på nya dämpare också då jag misstänker att de börjar ge sig. Vad det gäller dörrnäsor på E39 så la jag för ca 4 år sedan ett par varv eltejp runt rullen på själva näsan, och det har fungerat sedan dess. Dock är det nu dags att byta tejp. /Johan |
|
|
Besiktigade min 523 -00 i dag UA =) Har dragits hela sommaren med ljudet du beskriver. Bilprovningen hittade inget glapp förra besiktningen men hittade ett litet glapp den här gången på undre bakre spindelled som kanske förklarar mitt problem. 528 patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.