AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
867

Vilket läge på SMG II lådan är snällast mot bilen?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
I vilket läge är den bäst att köra i om man ska va snäll mot bilen ? Auto/Manuell ? nu pratar jag om vardags körning till o från jobbet ? kan man inte få den att växla litte snabbare vid lugn körning ? tycker den växlar alldeles för slö speciellt från 1-2 när man inte gasar så mycket
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
läge 2 körde jag på i normala situationer...
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
hade du det i Autoamat läge eller i Manuella ?
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
Det väljer du själv, det beror ju på hur du vill växla...
Lars Jakobsson
Läge 1 är naturligtvis snällast....:S

Automat eller manuellt spelar ingen roll..

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
va mest inne på om den manuella/Automat , men förstår din poäng iallafall trodde att den skulle slita mer om jag hade det på Manuella läget. Lars har du problem med dina dörrar när det är litte kallt ute ? mina fryser sig fast ganska enkelt har smörjt in lysterna men det hjälper inte så mycket när rutan har frusit fast och inte åker ner
Lars Jakobsson
Maxad>> Inte så att dom fryser fast nej.. Har tvekat nån 10 dels sekund innan dom åker ner.. Vad har du smörjt in med? BMW har spray för gummilisterna som funkar väldigt bra.. för mig iallefall.. Kan ju prova med ett tunt lager fett annars?

Den riktiga vintern har ju inte rikigt kommit till Örebro än :p

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Maxad: Växlingarna sker på samma sätt oavsett om du har bilen i det manuella eller automatiska läget. Den enda skillnaden är att du inte trycker på paddlarna eller rycker i spaken. Givetvis är läge 1 det som är mest skonsamt, men det betyder inte att läge två och tre skulle vara ohälsosamt. De flesta jag känner som haft SMG II körde sina bilar i läge 5. Allt annat blir för slött.

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
acey , känner också att den är för slö när man inte gasar så mycket med bilen , vill nästan ha läge 6 i fast med Antispinn inkopplad när jag kör litte hårdare
Lars Jakobsson
Maxad>>Menar du att du kör med antispinn? nää :P Tacka vetja Tokyodrift :P

Tycker det funkar bra på dom sega lägena när man slö kör..räcker ju med en tryck på spaken eller paddlarna så har man ju en helt annan karaktär..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.