AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
817

instrumentpanel på tds-93 krånglar

Th
57
The Dragon
540iA Touring -94
det mesta funkar bra , men av någon anledning så får tripmätaren för sig att nollställas vid start ibland..inte alltid ..men irriterande ofta , då jag använder trippen mycket är detta störande...vad är fel?
bm
96
bmwRicke
328 Touring -00
Hej grabb.

Testa om det är så enkelt att det är någon som har gjort rent med något skit/rengöringsmedel som sedan fastnat i mellanrummet mellan knappen och glaset. Det skulle ju i så fall vara så att knappen är i något mellanläge...

Vi hörs.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det är fel på code-kontakten
Th
57
The Dragon
540iA Touring -94
code-kontakten?...där slutade mitt kunnande....var sitter? hur fixa? byta? dyrt?har en tid bokad för koll med dator ...ska jag ta den eller finns det nått lättare?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
På stora mätarhuset (med checkkontroll) ger dåliga kondensatorer upphov till sporadiska nollställningar av trippen när bilen är avstängd. Jag har inte hört talas om att detta händer även på lilla huset som sitter i din bil, men det är nog en trolig orsak till det.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jag hade detta fel för 5 år sen fick code-kontakten bytt så blev det bra det gick på en bit över tusenlappen då.. den sitter på baksidan av intrumenthuset
Th
57
The Dragon
540iA Touring -94
det lutar ju åt code-kontakten......tackar så mycket för tipsen...återkommer med resultat....bor en "bil el guru" i stan..ska se om han har tid att kika på det..

Dragon
Th
57
The Dragon
540iA Touring -94
nu har jag med bra resultat provat bmwrickes ide..tack kusin...det verkar som om fjädern till knappen ( eller vad det är som håller den ute) är lite klen....om jag vrider på den så knäpper det till lite och i det läget fungerar det...tack för tipsen...
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det återstår att se det..det brukar visa sig ungefär vid var femte start att den nollar sig
Th
57
The Dragon
540iA Touring -94
joo, jag har provat nu i 3-4 dagar...än så länge funkar det...man man vet ju aldrig...händer det igen så vet man ju vad det kan röra sig om...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.