AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
634

Org. Vita blinkers till E39, värde?

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Har skaffat facelift lampor och tänkte avyttra mina orginal med vita blinkers till E39.
Vad kan man få för dessa lampor? Bra skick. Inga sprickor...

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Är det en komplett blinkerssats runt om eller bara framblinkers?

Jag har provat att sälja begagnade blinkers till E36 och det var lögn i h-e att bli av med dem, trots att hämtpriset låg på en bråkdel av nypriset. Fick till slut slänga dem i samband med att vi flyttade. Antingen hade jag otur eller så köper blinkersspekulanter nytt istället :-)
Kanske är det lättare till E39?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Intressant. Där ser man. Vita blinkers brukar väl alltid vara lättsålt? Till skillnad från orange.

Glömde att skriva att det endast rör sig om bakblinkersen.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej

Jag tror däremot inte det är så jäkle svårt att sälja dom...sålde själv ett par på nolltid till min 523:a.
Fast det beror naturligtvis på priset...mellan 500-1000 är nog ganska bra.
Beträffande e36 så kan du köpa vita blinkers fram till den modellen på Biltema för 99:-/st!!!
Så tro fan dom inte går att sälja begagnat

Frasse
Herr Gaspedal: Bakljusen är visserligen ganska dyra till både E36 och E39, (runt 2000kr på BMW och Mekonomen till E36) så dessa är kanske lättare att sälja separat begagnat till E39, vad vet jag. Kolla vad motsvarande kostar hos Biltema, lägg dig strax under det och kolla responsen.

Passformen för piratblinkers är tyvärr av gammal hederlig Daf-precision med glipor på 2-3 cm mellan glaset och karossen, ju billigare desto större glipor. Originalblinkers är alltså aldrig fel. Tyvärr derkar det vara få som känner till detta om man synar många äldre BMWs.

(OT) Frassemannen: Du har säkert helt rätt, dessutom börjar det ju bli ont om E36 med gula originalblinkers så eftermarknaden för vita blinkers lär vara ganska mättad vid det här laget till den modellen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.