AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.467

Vilka lyftpunkter med domkraft E90/E91?

Har nu fått vinterdäcken. Tänkte slänga på dom ikväll - tur att man har ett garage med tanke på vädret :-)

Jag har en vanlig hydraulisk garagedomkraft. Vilka lyftpunkter, alltså var placerar jag domkraften för att lyfta bilen (E91)?

Dum fråga kanske, men jag har alltid använt den medföljande mekaniska dom kraften innan (E46), den har ju speciella lyftpunkter under dörrarna.
Lyftpunkterna sitter väl ungefär på samma plats som på din tidigare 3-serie (E46). Om de är av samma material som 1-serien måste du använda en plankbit och lyfta med. Annars kommer den här plasten som man lyfter i gå sönder.
Glömde att tillägga att lyftpunkterna på 1-serien är gjort utav en plast som ser ut att klara att man lyfter i ena kanten av den, men det går inte.
Tack för svaret!

Jo, lyftpunkterna sitter på ungerfär samma ställe som på E46:an såg jag vid närmare inspektion. Jag gjorde en liten träbit som går in i lyftpunkten samt en bit nedanför och ej trycker mot "plastkanten".

Nu är bilen vinterskodd iallafall! :-)

Det finns rektangulära urgröpningar för den domkraft som följer med i Mobility System I. Var tvungen att använda den då jag inte kom under med min garagedomkraft nu iveckan. Testa framför eller bakom urgröpningen. Prova att knacka man känner att det är hårdare på en av dom punkterna, men använd en puck eller träbit som mellanlägg.

Keep Your Distance!
Tack för svaret Clubsport, har dock redan bytt däck!:-)

Som sagt, jag gjorde en liten träbit som passar in i plast-"urgröpningarna".
Bones:
Ja, jag gick ner till bilen och kontrollerade. Det var ju vid urgröpningarna man skulle lyfta, inte framför eller bakom!

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.