|
|
|
|---|---|
|
Modell 318 IS, 1996. Varför skakar det i ratten och gnisslar i hjulen, tror ni. När jag vill svänga går det trögt och motorn stannar eller stannar nästan. Spindelleder och bromsar har fått sin översyn för något år sedan. Någon som har en aning om vad mina nya problem bottnar i. Tack på förhand. | |
|
Det låter som bromsen kärvar i nåt framhjul, eller ev. i bägge BMW CS #5206 |
|
|
Eller så enkelt att det ligger nåt emellan bromsbelägg och skiva? Borde inte stoppa motorn då, iofs.. -- Markus |
|
|
Får kontrollera detta. Själv är jag en marsmänniska vad gäller reparationer, tyvärr. Kan någon rekommendera en dräglig reparatör nära norra Sollentuna? Larsson i Huddinge ligger för långt bort för min gnisslande bil, tyvärr! Ciao! |
|
| kan va nåt med servon oxå, kolla att det finns servoolja i behållaren | |
|
Bil- och motorteknik i Huddinge ska ha kollat det i den inspektion II de gjorde för några veckor sedan, men, visst, jag får dubbelkolla det. |
|
|
Förresten, är det någon av er som känner till en OK bilmekaniker i norra Sollentuna-trakten? Själv är jag en marsmänniska vad gäller bilar. Det enda jag kan göra är att köra, tyvärr. Jag lämnar gladeligen över bilen till någon kunnig, vettig, dräglig person.... Larsson i Hudding ligger för långt bort denna gång. |
|
|
Bil- och motorteknik i Huddinge är vart jag vänder mig till vid avancerade och finkänsliga problem! jag anser a majestro Per är en av dem mest kompetenta mekaniker inom omr. Jag har själv råkat ut för vibrationer och skrap ljuds problem som liknandes vid dem som du beskrev, Jag fick den reparerad av just Per från Bil- och Motorteknik i Huddinge... I mitt fall var det ringarna i bromsoken som har börjat rosta och släppte in vatten/fukt genom tätningen/isoleringen vilket hindrade bromsoken att återgå till normal läge efter en imbromsning. Detta lädde till att bromsen i tid och otid skavde mot skivan (lätt broms läge) vilket kunde leda till uppvärmning av skivan som i sintur kunde slå sig => vibrationer och skrapande oljud. Vad som blev slutgiltiga beviset var vid en besiktning där det konstaterades att bromsbeläggen på ena sidan var nästan utslitna medans på andra sidan var helt ok, (dvs ojämn slitage) Tips om div bil verkstäder: Du har BMW i Solna :) men dem är ur usla! Dem kommer bara att byta ut sakerna efter principen dyrast först => extremt dyrt. Allmäna bil mekaniker som jag brukar anlita för grövre arbeten/rep är Merca bil & motor i Järfälla/Barkaby mot Willys / Finlandia möbler, De är prisvärda och gör alltid ett bra jobb. (de har låne bilar) Jag själv har bott i norra Sollentuna och känner inte till några nämnvärda bilvärkstäder där. Det finns iof en Euromaster (nära Stinsen) m.m. Däck/broms m.m. Där kanske ni kan hitta ytterligare bilverkstäder i omr, men jag har tyvärr ingen erfarenheter från dem. Lycka till Jag skulle än dock rekomendera dig till Per/MotorTeknik i Huddinge där får du problemet garanterat åtgärdat och inom rimliga priser. //Rop |
|
|
Oki doke... Tack för tipset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.