AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
815

Problem med E36 vid kyla.

Visa användare
110
Arson
323i Coupe -96
Nu när vintern är här så skall vinterbilen äntligen få komma till sin fulla rätt. Bilen det handlar om är en -92:as 320i import.

Men det finns några problem på vägen, självklart.

Det första är.
På morgonen när jag skall ta bilen till jobbet går det inte att stänga dörren på förarsidan. Är inte säker på hur det fungerar, men själva låsmanicken ser ut att röra sig. Efter 10 minuter av bilkörning går det till slut att stänga dörren.

Det andra är.
Verkar vara något elfel? När jag bromsar börjar dimljuslampan och ibland vänsterblinkerst tändas. Kan även bli samma sak när jag blinkar, dvs dimljuslampan tänds. Men det är ganska sporadiskt när detta fenomen uppkommer, ibland även när det regnat. Dock försvinner det efter en stunds körning.

Vad kan som orsakar problemen tror ni? Ser gärna en lösning på första problemet, då sitta och hålla i dörren tio minuter efter motorvägen känns något tröttsamt i längden.

Tacksam för svar :)
ha
734
haack
X3 30d -18

smörja dörrlåset kanske? ös på med 5-56 eller wd40 så löser de sej säkert. smörj gärna in listerna runt dörrarna samtidigt med sånt där "listmedel" som finns på mackarna.
de andra felet har ja inte en susning om..men de låter som ett jordfel...

mvh
De
165
DeWa
328iAT -96
5-56 innehåller väl vatten? Isf är det kanske bäst att inte använda det för att smörja lås på vintern ;). WD40 är nog det bättre alternativet av dom två.
Zx
153
ZxVC
325i Sedan -94
5-56 går alldeles utmärkta att smörja med! 5-56 är, precis som wd40 fuktdrivande!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.