|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att skaffa mej en 328 touring! Vad har bilen för prestanda 0-100? och har dom lika svaga toppar som 5-serien (e34) och vad bör man tänka på om man ska skaffa sej en sån? Vore väldigt tacksam för svar! Mvh Macke3 | |
|
Hej. Kan rekommendera begagnatguiden här på sidan, där kan du läsa en hel del om e36. 0-100km/h, skulle chansa på 7,3s. Tror inte de ska ha nå särskilt svaga toppar men det tror jag ju som sagt bara. Mvh Johan |
|
|
kolla kupefläkten, rost!!!!-mest bagage o dörrkarm, bussningar bak, koppling, c-lås, bakfjädrar----ofta gått av i botten. mm köpte en förra året, en 97:a mejla om du undrar nåt: chris76@spray.se |
|
| hur kollas bussningar bak? hur länge borde en koppling klara? | |
| kupe´ fläkt? menar du om den blåser? hur kollar man om AC:n funkar? inte klima utan vanliga ac:n, | |
|
Bagageluckan precis under rutan! Brukar rosta där... Lyssna efter tickande ventiler och inte minst krånglande Vanos. Om jag fattat det rätt så ska detta höras direkt vid start när motorn är kall(hörde detta på en 328 -95 och det lät inte speciallt bra). _____Vraum!_____ |
|
| hur låter det? märks de ganska tydligt i ljud? va händer om vanos går sönder? e bilen skrot då eller? | |
|
min kupefläkt stannar ibland, det brukar låta om dåliga buss. när man kör typ över ett järnvägsspår ac:n ska blåsa riktigt kallt ganska snabbt.......annars har kylmediet läckt ut nånstans o de kostar o laga! kopplingen kan hålla 1000mil eller 20000 mil-------beror på föraren, om man kickar kopplingen i på 4:an i ca 60 ska den ta direkt......min blir dålig om man kör hårt, sladdar lite o gör en burnis-- då börjar min slira. |
|
| går det att byta från ac till acc? är motorn ras när vanos pajar? | |
|
Att vanosen pajar på dessa motorer är väldigt ovanligt. Min bil har gått snart 22 kmil. Inget rassel, tickande eller knackande. Bra underhåll är viktigt då bilen rullat en bit. Min koppling är orginal från fabrik. Men å andra sidan sladdar jag inte omkring och sånt. Det jag har gjort på min bil är följande: -Bytt länkarmsbussningar bak & fram till powerflex (slitna). -Bytt ut bilens m-chassi till Bilstein väghållningssats, dämpare & fjädrar. -Fjäderbensfäste fram och stötdämparfäste bak. -Lött om en kondning i klimadislayen. -Vattenpump, termostat. -Fixat iordning c-lås och orginallarmet. -Spolarvätskeslang som läckte. -Avgasupphängningar. -Länkarmar fram + spindellederna. Förutom dem sakerna har ju stift, remmar, oljor, filter, glykol osv bytts ut med täta intervaller. Däck, vindruta och andra lite dyrare slitagedetaljer har jag också bytt ut. Finns inga konstigheter alls med den bilen, endast lite små rostbubblor i vänster bakskärm, syns inte för det är i hjulhuset. Bilen är omlackad i våras. pga skadegörelse. Standardfelet enligt min mening är vattenpump, termostat och dåliga bakvagnsbussningar, spindelleder (mina är bytta 2 ggr, eller 2 st är bytta 2 ggr och 2 st är bytta 1 gång!). Även klimadislayen som lägger av pga dålig kondning. Vad gäller topparna så är dem väldigt slitstarka om bilen skötsrätt, gäller motorn i helhet. |
|
| ok, hade en kompis klimadisplay på jobbet å lödde om en konding, någon som vet om det går att byta till acc/klima? kan 50 vara ett bra pris på 328touring-98, tillverkad 96/11....import 00 15500mil, ac å taklucka, fin lack...en halvstor rostfläck 3cm precis under baklyktan, på listen eller va de nu e.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.