|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt mig en 525-95. Undrar hur vanligt det är med techno violett metallic på e34? Finns typ inga i stan iallafall :) Mvh, Jan. | |
|
Jag har en :) Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. |
|
Scheckheft |
Hej Technoviolett gick att beställa på bilar from produktionsdatum 2/94 - 11/96. Sonderlackierung för 530 och 540 samt executive/edition modeller. Särskilt "vanligt" är det inte. Stephan vet säkert lite mer. Mvh Scheckheft |
|
Tja Jan! Det finns som dieselvarianter(Touring) också,hade en i somras som jag sålde till Malung. Jensa |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Min 530iT är i den färgen. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Om man använder min favoritbil som mall (540i/6 E34 Limousine HE51) så ser tabellen över färger ut så här; (176st av 797st vissa bilar är 93 eller 94 årsmodell då fanns inte Techno-Violett så procentsatsen är högre om bara 95/96: or räknas) 1, Cosmosschwarz 32st 2, Orientblau 23st 3, Oxfordgrün 16st 4, Arktissilber 15st 5, Diamantschwarz 13st 6, Arktisgrau 8st (populär i Östeuropa 5st av dom 8) 7, Fjordgrau 7st 8, Daytonaviolett 6st, Hellrot 6st, Calypsorot 6st 11, Avusblau 5st, Sonderlack 5st (väntar på färgbesked på några) 13, Alpinweiss III 4st, Sterlingsilber 4st, Granitsilber 4st, Petrol-Mica 4st 17, Techno-Violett 3st, Brokatrot 3st, Ascotgrün 3st 20, Sorrentblau 2st 21, Dunkelgrün II 1st, Schwarz II 1st, Malachitgrün 1st, Veilchenblau 1st, Maledivenblau 1st, Neongrün 1st, Dunkelblau 1st Av detta kan man utläsa Techno-Violett var inte en populär färg inga av Executive/V8 färgerna var det, dom övriga var Petrol-Mica, Sorrentblau och Ascotgrün dom flesta valde svartmet, silvermet, mörkblåmet eller mörkgrönmet med svart eller grå inredning, beige och speciellt blå inredning är mycket ovanligt dom sistnämnda gick inte att kombinera med Techno-Violett. Allra ovanligast på 540i/6 E34 är Kaschmirbeige jag har till dags datum varken hört talas om eller sett en i färgen, förekommer en del på 540iA men är nästan lika ovanlig på svagare E34: or som på 540i/6. Personligen gillar jag Techno-Violett på topp tre till E34. Mvh Stephan |
|
|
Ok stephan. har taggit ett par groggarr nu :) Har du nå koll på hur det ser i övrigt ? E34 alltså Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. |
|
|
Raggarn; Räkna med liknande för övriga 1-4% är Techno-Violett = rätt ovanligt. Mvh Stephan |
|
|
Mycket intressant information då jag har en Technoviolett e34 540/6 touring, tycker absolut att denna färgen samt daytonaviolett är bland de topp fem färgerna... Silver är snyggt , svart är snyggt men de blir så vanliga så de är tråkiga att titta på.. Mvh Niklas |
|
|
Nån som har koll på hur många E34or det finns med Kaschmirbeige lack? Jag har en 520i -91a. Länk //Fredrik. Min bil. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.