|
|
|
|---|---|
|
trodde jag memorerat ordningen men.... jämna till vänster ooch udda till höger tror jag men i vilken ordning? 264 153? (bakifran sett) det är en 535 -91 motor /senil | |
| står på locket, åtminstone på boschlocket. | |
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Ah, en klassiker (har själv bytt och gjort en guide Länk där denna info kan vara bra att ha med - ska nog lägga till den). Iallafall så står ordningen på de flesta lock (Bosch tex) - men inte på alla. För framtida bruk av denna tråd så skriver jag ändåså hur det skall kopplas (iallafall på Bosch BMW original - notera att det kan finnas en minimal chans att det skiljer sig mot andra udda märken av fördelarlock men det låter mycket osannolikt). [Kylare] (2) (4) (6) (ZS) (3) (1) (5) [Motor] Ni får ha lite fantasi med bilden ovan men jag tror ni förstår konceptet. Här står ZF för ZündSpule dvs kabeln från tändspolen. Notera även att ordningen på fördelarlocket inte motsvarar motorns korrekta tändföljd (som är 1-5-3-6-2-4) - det kan annars vara lockande att koppla in enligt tändföljden men det märker iofs när man försöker starta den :-) |
|
tackar tackar, ordningen stod tyvärr inte pa mitt lock sa därför var jag lite osäker. Och det är ju som sagt enkelt att blanda ihop dom tva sakerna :) /J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.