AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
799

Chippad Tds!

Je
197
Jens walles
BMW 525 Tds Touring-95
Har idag monterat ett KCR chip,till min 525 Tds Touring,VILKEN skillnad.
Trodde att det var lite överreklamerat med chhippen,men efter att varit ute och justerat in chippet,så måste jag säja att jag hade fel..
Kan start rekomedera att införskaffa ett chipp,vilket "klipp" det blev,och vridet är ruggit bra.

Men att det tar 5 min att montera ett chipp i dena bil är nog,en regäl överdrift.
Räkna med en 1/5-1 timme,och att inte göra det med en varm motor(det gjorde jag).
Man får väll se hur länge nya bak däcken håller(vinterdäck).
Jensa

Visa användare
53
Bomtech
525Tds Touring -93
Måste bara fråga hur långt din bil gått?

Dom säger att man inte ska motera KCR box om den gått över 20000 mil men jag är sugen jag med. Min har rullat 35000.

Men lite mer snurr och vrid är ju inte fy skam.

Har du automat eller manuell?

//Daniel

BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer"
Th
57
The Dragon
540iA Touring -94
Joo..nog blir det en väldig skillnad!..har oxå hört det där med miltalen, men jag struntade i det på en gammal tds jag hade...höll utmärkt i 10000mil, så länge jag ägde den..
Je
197
Jens walles
BMW 525 Tds Touring-95
Jo det är klart att man ökar belastingen på motor och drivlina,min bil har gått 32" mil,och har manuell växel låda.

Man får väll använda huvudet och inte bara gasfoten,det blir ju ingen dragster,man ökar hk antalet med ca 30hk,men det är vridet som man vill åt.

Bilen blir mer lättkörd och att man har extra att gasa med när det behövs,jag är iaf nöjd med resultatet.
jensa

Visa användare
53
Bomtech
525Tds Touring -93
Då ska det ju inte va nå problem att chippa min heller.

Hur går det med automat? Nån som provat?

//Daniel

BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer"
fi
100
fiat131
530da touring 02
523i sedan 99
jag har steptronic o kcrbox i min 530d o det funkar kanon , o den går som f-n så jag e helnöjd

hej o hå
bengan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.