AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
852

Krånglande sidoruta coupé!

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Ibland när jag drar igen förardörren på min coupé smäller det till lite väl mekaniskt och jag upptäcker att rutan är på UTSIDAN av listen isf på insidan som den ska vara vid stängd dörr. Man blir ju livrädd och känner efter så rutan inte knäckts eller lossnat i fästen på något sätt.

Någon som råkat ut för detta eller vet vad det kan bero på??

Le
636
LeeRoy
328 -99:a
förmodligen mikrobrytaren som e kass, den som känner av om dörren är öppen eller stängd. prova byt den..

funktionen kan du kontrollera med öppen dörr, tryck in brytaren, rutan ska då åka ner cirka 1 cm och när du släpper knappen så åker rutan upp igen.. så funkar det på e36 coupéerna iaf, bör va samma på e46.

lycka till

pärlan Länk
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Tack för tips - ska kollas snarast.
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Och vart sitter microbrytaren?
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
brytaren e samma som känner att dörren är öppen å tänder innebelysningen, på e36 sitter den bakom där dörren låser om du förstår vad jag menar.

märkte nu på min att den strular när det är minus ute och rutan typ fryser fast kan va så enkelt att de bara e att smörja...
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Sitter den brytaren verkligen på samma ställe på E46:an? Jag kikade lite hastigt i morse och kunde inte se någon.

I morse likadant.......hoppar in i bilen och ska dra igen dörren. Rutan inte nersänkt varför jag tryckte ner den den där cm manuellt.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

När det fryser på är det nog lätt hänt att det blir så. Ingen optimal funktion med rutorna i denna kyla. Jag har en nästan ny cab och den är också lite tjurig.

Min Cabrio Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.