|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar varför min olje temp går upp vid kö/längre tids stadtskörning???? och det är endast olje tempen. Har bytt olja, har bytt olje kylare, har kollat vevhus ventilationen, slirkoplingen fungerar som den ska. | |
|
Hur varm blir den och vid lndsvägskörning?? Min M5:a ligger på ca. 100 grader. Mvh Jocke W |
|
| Landsväg ca80 grader, stadskörning ca100-110 grader och den stiger. Den steg väldigt när jag toppade bilen igår. 267kmh på mätaren och oshippad. Provade och ta bort bromsvajern som sitter på gasspjället. | |
|
Tycker det låter ganska normalt... förutsatt att den inte stiger över 110-115 grader. Vad kör du på för olja? Mvh Jocke W PS: Min M5:a gör också 267km/h på mätaren o-chippad :-) |
|
| MOBIL 1 och ny bytt. | |
|
Ok... om den inte stiger över 115 grader så borde det inte vara någon fara eller något onormalt. Har själv åkt bankörning i bilar med oljekylare där tempen går upp i 135-140 grader, då börjar det bli väldigt viktigt med riktig olja... Kör så det ryker! Mvh Jocke W |
|
| Men det kontiga är att den blir ruskit slö det käns som man tappat 200hk seriöst. Och när man kör så går inte tomgången tillbaka direkt. | |
| Oljetemperaturen är normal allt mellan 90-120grader för en kvalitets olja a'la mobil 1. Jag kör min på mobil 1, visserligen har jag aldrig fått upp min olja varmare än 110 grader, vet inte om du använder ac'n mycket, men det lönar sig att ha den avstängd om man inte absolut behöver den, och då den är på kör jag lungt. Det att din bil tappar effekt tyder på att din motor har något fel... Jag känner till min gamla båtmotor (en 7,4L V8) och då oljetempen steg, saktade motorn in p.g.a. att om motorn blir för varm rör sig delarna trögare och detta ledde inom ett par dagar till = SKUREN MOTOR, så var försiktig... Kanske din motor temp mätare är trasig och motorn i själva verket är varmare än oljan... | |
| Kul rasad motor hål i 3ans kolv men vad gör man??? Men har nu bytt motor och är ute och gasar igen. :) | |
|
Det låter som att den får för mager bränsleblandning fick du med spridarna till nya motorn så att du inte kör med dom gamla? Den på trean kanske är defekt tänkte jag. |
|
| Har bytt allt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.