AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.445

VARNING för www.bythjul.com

Sida 1 av 2
TS
31
TS
BMW 318d -10
AudiA4 1,8T Quattro -07
Beställde vinterhjul till min 330i av bythjul.com för över en månad sen, företaget verkade seriöst och hade bra priser och korta leveranstider...sade de...men..efter 3 helt lögnaktiga leveransbesked så har jag fortfarnde inte sett till några hjul, senaste veckan har jag fått ställa bilen då det är full vinter och det går inte att kontakta dem då de har "högsäsong" justnu...
snacka om att bli satt på pottan...eller vad säger ni?..vill man göra affärer med ett sånt företag????
Hawar
De ska vara seriösa vad jag förstått. Men jag var inte heller nöjd med deras service. Fick inga svar på ngt av mina mail så jag avbokade hela ordern och beställde från svenskagrossisten istället. Snabba svar, snabb service, snabb leverans.

Mvh
Hawar
TS
31
TS
BMW 318d -10
AudiA4 1,8T Quattro -07
Så ska det fungera, man vill ju inte gärna hänga ut ett företag men bythjul.com måste verkligen se över sin verksamhet rejält.

Hittade förresten beggade sulor i kanonskick för 5500 kr, tjänade 4000, så det har rett sig, men tack för tipset i alla fall.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Kan vara transpörtorens fel oxå om dom verkligen hade skickat.
Ring dom o sär att du vill veta vilket speditor o när dom skickades - det har du ätt till!

BMW - Beroende Med Wilja!
TS
31
TS
BMW 318d -10
AudiA4 1,8T Quattro -07
Nix, inte hade de skickat heller...och nu har jag makulerat ordern...det kom ett svar på mail efter ett tag..faktiskt!!...att de bekräftade min makulering och faktiskt bad om ursäkt för sitt agerande...tycker väl att de kunde kosta på sig ett telefonsamtal i ett sånt där läge, det skulle jag ha gjort men jag är ju bara en säljare själv...ha ha..
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Jag beställde sommarhjul av dem i våras. fick dem i god tid..men det saknades bultar o centrumringar till dom..försökte kontakta dom via telefon och email men fick aldrig något svar...tyvärr :(
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag köpte däck, fälg och montering på ett och samma ställe - verkstaden som gjorde jobbet. Lite dyrare, visst, men man betalar för en färdig bil. Mindre trassel helt enkelt. :)

Wilhelm Svenselius
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Köpte mycket billiga sommarhjul från bythjul i somras till min Saab - 205/55/16 från Nokian för typ 640 kr styck. Kostade ytterligare en femtilapp per hjul i montering hos lokale verkstaden, men totalpriset per däck var mindre än hälften av vad de lokala leverantörerna hade att erbjuda. Och, grejerna kom snabbt - på mindre än en vecka. Otur kan man säkert ha, men jag är jättenöjd!
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
enor: vilken verkstad gör mont. jobb för 50/däck?
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Nej det var inte alldeles sant, 250 gick det på för alla fyra så det var ju faktiskt hela 62,50 kronor. Det var en liten verkstad här i Vänersborg, som även annonserar på sajten "dackonline.se" om att de utför montering av däck köpta där.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
d va billigt iallafall, kostar 100/hjul om man har tur häromkring
Gr
56
Graf111
X3 2.5Si - 07
Fick leverans igår från Bythjul.com. Det tog 12 arbetsdagar, vilket väl får betraktas som OK i värsta ruschen!
Pl
91
Platypus
328Ci -99
Cruser: Hassouns däck i malmö ute på kvarnbyskroten.
Har betalat 200-250kr för att kränga av och på 4 sommar/vinterdäck på min (då) enda uppsättning fälgar (16"). Det var iofs ett bra tag sedan.
TS
31
TS
BMW 318d -10
AudiA4 1,8T Quattro -07
Här i Fagersta kostar skifte 50 kr/däck och 125 kr/däck inkl. förvaring.
Även jag beställde däck 2006-10-16

Har pratat med dom och dom lovade att ringa tillbacka.
nu svarar dom inte i telefon eller på några mail och jag är antagligen lurad på 15 000:-

VARNING FÖR www.bythjul.cim

TS
31
TS
BMW 318d -10
AudiA4 1,8T Quattro -07
Har du betalat i förskott?
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Förskott känns inte begåvat med tanke på att dom levererar mot faktura, utan extra avgifter!
Jag kontaktade dem via mail angående en dubbelbetald faktura från mitt företag. De mailade tillbaka ett par dagar senare (igår) och ska undersöka saken.
Visst är det lite suspekt att de i telefon säger att de inte går att konatkat under högsäsong, men än så länge så verkar de OK.
Pl
91
Platypus
328Ci -99
Ingen telefonkontakt under högsäsong är inget skumt alls. De har säkert fullt av kunder i verkstan och ordrar att leverera, finns helt enkelt inte tid att svara i telefon.
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Vet inte om dom har egen däckverkstad numer, men förrut hade dom endast försäljning, produkterna skickades från en leverentör...

MVH Christofer
Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
De kan åtmindstone ha en enkel telefonsvarare där de ber kunden tal in ett meddelande med sitt telefonummer så kan de ringa upp när/om de har tid - och informera om att de ringer upp när/om de har tid , det fungerar bra på min arbetsplats när vi har "högsesång" , jag tycker man kan begära att det finns någon form av något som åtmindstonde liknar en kontaktmöjlighet.

Det kan vara bättre att få svar efter 1 vecka än inte alls.

Är det sån hysterisk högsesång kanske det vore på sin plats att anställa en telefonsvarande person på halvtid , det är inte svårt att hitta billig arbetskraft i sverige idag. eller bara 25% anställd som telefonsvarare.. kanske de har råd med.. kanske...

Jag har handlat av dem 1 gång och det fungerade skapligt , tog 2 veckor så var däcken framme.... men det var lite jobbigt att inte kunna kontakta dem för jag behövde veta OM mina däck skulle komma eller om jag skulle köpa någonannanstans eller ställa av bilen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.