|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 740, och man kan välja i bilens "dator" att den skall vara varm när man skall gå till jobbet och hem från jobbet. Problemet är, det blåser bara kallt - vad gör jag för fel, för AC funkar perfekt annars. Är inte så bra på bilar, därav frågan. Har jag bara själva val möjligheten men inte den inbyggda kupevärman? | |
|
Troligen värmarens glödstift som behöver bytas, men prova att göra några startförsök på rad. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej Erik! Som sagt, jag kan inte så mycket om bilar mer än normalt kan man säga. Tändstift, det vanliga är ju helt nya så finns det några andra? Tyckte denna sida var bra, man lär ju sig alltid nytt annars har jag alltid åkt direkt till verkstaden. En fråga till, jag har en bmw 740 96 ingår den såkallade inbyggda värmekupen i den eller e det något som man måste köpa till. Jag tog ju förgivet, att det fanns pga valmöjligheten fanns. Tack för hjälpen |
|
|
Din bill måste vara utrustad med ”Stahheizung” för att det ska fungera, tillvalet kostad nog runt 20 000:- när bilen var ny. Det är möjligt att din bil bara har Standlüftung, då blåser det men enbart kallt. Prova att söka Länk på Webasto, så får du mer info om hur det fungerar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Scheckheft |
Hej Du kan själv kolla om du har Standheizung eller inte: Vid vänster fjäderbensfästet ska det finnas en lapp med teknisk data om värmeagregatet. Själva agregatet sitter bakom vänster hjulhus mot förardörren. Om agregatet är igång så ska du kunna höra det om du står vid hjulhuset. Dieslarna, med undantag för 725 tds, hade Standheizung som standard. |
| Finns det någon som har en bild hur webaston ser ut på plats. Jag ska ha en sådan på min bil men hittar den inte.. | |
|
inte på plats, men kanske hjälper ändå Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Nej,finns det någon som kan ta fram en bild på värmaren på plats så jag vet var den finns? Många har väl kamera på telefonen nu för tiden, inte jag.. |
|
|
Har blivit blåst av säljaren till bilen jag köpt. Det sitter ingen Webasto i min och är därför så jäkla svår att hitta! |
|
|
Har blivit blåst av säljaren till bilen jag köpt. Det sitter ingen Webasto i min och är därför så jäkla svår att hitta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.