AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
951

Rätt pris på 318i Touring -02?

Ma
22
Magnus S
318i Touring -02.08
Tänkte höra mer expertisen på Autopower vad Ni tror!

Har min bil ute på annons på blocket.se, rejsa.nu och här. Vad tror Ni om priset, är det vettigt?

Se länk
Länk

Samt, finns det något annat annonsforum som Ni kan rekommendera?

Mvh
Magnus
Hej!

Jag tycker att priset är i underkant, hade nog börjat på 150 000, och haft kanske 10 000 i prutmån... men du behöver ju bli av med den hyfsat fort.

Att ha ett högre pris vid "långsam affär" tycker jag känns lite löjligt, om du ursäktar. Givetvis så kan ju bilen inte bli dyrare ju längre tid det går (såvida det inte rör sig om ett samlarobjekt) - tvärtom blir den ju billigare efterhand, speciellt som det framgår i annonsen att du måste göra dig av med bilen pga husköp.

I övrigt en bra annons och en till synes fräsch bil. Bör inte vara några som helst problem att bli av med den.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Ma
22
Magnus S
318i Touring -02.08
Tjena Kalle!

Tack för din input.

Ja, det där med priset kanske inte blev så lyckat, men jag vill ha en snabb affär när det väl är dags. Var varken tid eller ork att dividera hit eller dit, raka snabb puckar.

Men då borde den ligga rätt i pris i vart fall.

Mvh
Magnus
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som Kalle skriver så är priset i underkant men å andra sidan borde det vara attraktivt. Enda kommentaren till annonsen är att du borde lägga in någon bild på interiören.

Lycka till!

___
//Ulf
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Som jämförelse köpte en kompis en 320 t 2002:a med 9500 mil på mätaren för 120 000 kr på firma i våras, visserligen en import då men med 18" alu och 16" alu på vinter o i övrigt i stort sätt likvärdig som denna...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Precis som Programmer skriver så är 1-2 interiörbilder det enda som saknas, xenon skulle jag vilja ha men man kan ju eftermontera lätt.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.