|
|
|
|---|---|
| Jag har under en längre tid hört ett klingande ljud vid gas och motorbroms främst på ettan och tvåan , det låter precis som när en fjäder till handbromsen gått av och slår mot skivan men efter mkt lyssnande lokaliserade jag ljudet till kardan , plockade ner denna idag och stödlagret känns inte helt friskt men är ändå lite osäker på om det är det som orsakat pling ljudet i kardanen, då jag är ganska säker på att bilen "bara" gått de 11500mil som står på mätaren blir jag förvånad över detta , har ngn av er haft liknande symtom?? Har iallefall beställt nytt lager , hardyskiva samt packning till bakre knuten och skall byta detta imorgon så får vi se , är tacksam för ev input från er som kan hjälpa mig. | |
|
Det brukar främst vara "mellanlagret" till kardan som är problemet. Hardyskivan kan det också vara. men inte lika vanligt. Vanligare på tex M5... Men eftersom att du beställt både och som jag förstår så ska du nog bli kvitt oljudet. |
|
|
Hewi Hur mycket har din gått? |
|
|
lol Hur mycket har din bil gått |
|
| Som det står i mitt inlägg: 11500mil , fick delarna idag och byte blir imorgon så får man se om ljudet är borta sedan. | |
| Efter byte av stödlager samt hardyskiva idag så verkar ljudet vara borta och jag hoppas det fortsätter så ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.