AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
752

Betalade jag för mycket för min 316ti - 02?

da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Jag har en BMW 316ti compact -02 e46.
Jag köpte den för 1 ½ år sen för 185.000kr. och då hade den gått 2.000mil nu har gått 8.100mil.
Jag kollade med en bil handlare och han sa till mig "när du köpte den så blev du lurad för den bilen är värd nu 100.000kr max 110.000kr"

Så min fråga är!
1. Köpte jag den för dyrt?
2. Kan den vara så lite värd? isf om inte vad skulle jag få för den nu?

PS. den är lite stylad.

Gemini__
Över 100.000kr kan nog bli svårt att få ut om man kikar/jämför lite på vad som erbjuds på tex "blocket.se". Du har ju kört en hel del, det speglar sig naturligtvis i priset.

Om du betalade överpris låter jag vara osagt. Men lurad kan jag inte säga att du blivit. Du jämförde väl priser på olika bilar innan köp? Köpte du bilen på en bilfirma? Isf får man räkna med priset är saltat. Vissa värdesätter dock garantier el. likn högt, vilket man vid privatköp inte direkt får tillgång till.

Mvh:
Thomas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle vilja säga att du betalade ett överpris.
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
Jag köpte den av bilfirman BMW i skövde..hum jämförde inga bilar alls..ville bara ha en snygg bil snabbt..

Gemini__
Stämmer det att du inte prutade det minsta heller? =)

Inget att gräma sig åt i efterhand. Det är förmodligen en bra bil iaf. Se till att kolla runt lite vid nästa ev. bilaffär. Kan vara bra att veta vilken nivå man bör lägga sig på för att göra en hyffsad affär.
da
171
daikini
BMW 330Xdrive -11
hehe, näh jag prutade inte. är ingen sån som gör så i en affär:D lite pinsamt ;D..

aja lär mig till nästa köp iaf :D hehe

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Vi har alla betalat lite i överkant för någon bil någon gång! Det är inget att fundera på, bara att ladda om och se till att det blir "rätt" nästa gång. Kolla jämförpriser på Autopower, Blocket, etc. så får du snabbt en uppfattning om vad en bil är värd, sedan finns det många bra tips att få här också, oerhört pålästa människor som gärna står till tjänst med priser, tips och trix.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.