|
|
|
|---|---|
|
har planer på att byta motor i min 315 till en 323 maskin ur en e21..hur är det med alla kablar och sånt,passar det bara rätt i stöpslarna eller kommer man å få dra om alla kablar?? jag menar ha den befintliga 323 insprutningen på... | |
|
Är inte mycket som kommer att stämma. |
|
|
fanatic, har du båda bilarna kanske man kan titta och jämföra...? Håller med Braxen, inte mycket kommer att stämma. Samtidigt är det ganska enkelt tror jag trots allt, 323 E21 hade väl den gamla mekaniska K-Jectronic? M V H Johan |
|
| stämma hur då?? | |
|
Motorfästen, växellåda, bränsleledningar (du har väl förgasare på 315?), el, kylarslangar, etc, etc. Inget stämmer rakt av. |
|
| har bytt...balk,låda,bränsleledningar,kylare..så igår startade jag upp motorn..startade direkt..men går som ett arsle..är det skillnad på 4:ans å 6:ans tändmodul och tändspole??finns det någon mer elektronik som måste flyttas från 323:an eller?? | |
| heej..har ett litet dilemma nu..passar en 260 låda på en motor som har 245 lådan?? | |
|
Jag kan inte modellbeteckningarna på växellådorna, men M10 M30 och S38 har samma bultmönster. M20, M50 och S50 har likadana bultmönster. --- Going sideways. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.