AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.007

Vinterdäck E92 - 335i?

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag är mindre begåvad när det gäller däckstorlekar, offset på fälgar osv.

Vad ska jag ha för vinterdäck till min bil?

Jag vill ha 17" el 18".

Kan någon hjälpa mig, så att jag inte gör bort mig totalt hos däckhandlaren.

/A
225/45 17" eller 225/40 18"

BMW:s orginalfälgar verkar ha ET34
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Tack
Okej, det jag har hört att man skall ha 5-seriens fälgtyp bak.

Någon som vet nåt om detta?

/A
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Det du ska tänka på är att INTE ta 'punkteringsfria' RFT-däck - de är både dyrare och sämre än 'vanliga'. Särskilt vinterdäcken är trista i RFT-utförande.
Satsa pengarna du spar på ett BMW M Mobility System II istället.

Vill du har lite mer kött på benen, läs här >> Länk

E90/91/92 har ET34, det är inga andra BMW-modeller som har denna fälgoffset tyvärr så det är bara 'rätt' fälgar som funkar.

/// Gunnar E.
RFT-däcken är överlag 1000 kr dyrare per däck än dom vanliga.

Keep Your Distance!
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Mistafrizz: Har du fått bilen! Grattis i så fall. Och upp med bilder snabbt! haha

Kolla noga så du verkligen kan ha 17". Alla 17" fälgar passar inte på 335.

Tillverkaren Specialfälgar där jag köpte min fälgar sa att ingen av deras 17" fälgar passade 335 förutom en av alla deras fälgar och den var ful som stryk.Det fick bli 18" istället.

Men handlar du BMW fälgar så kanske det fungerar med alla deras 17".

Mvh
Kristian

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Själv köpte jag dessa: Länk i 18" storlek. Med nokian Hakka4 225/40-18

Tror jag gav 17.000 För hela kittet. Ska betala och hämta dem nu på fredag då vet jag exakt.

Mvh
Kristian

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Alf_von_sil: Jag har ej fått den, den står klar i halmstad - men det finns inga transportbilar, så idag började "operation mutning" får besked imorgon, om jag får trampa alla andra på tårna och få gräddfilen till sthlm.
Dina fälgar var riktigt snygga, du får höra av dig när du har monterat dem.

gunnare/clubsport: jag kommer att köpa vanliga, blir bilen stående - så ringer jag bärgare.. har ingen lust att kliva ur bilen i kylan.

Jag dock bytt den heta hyrbilen (toyota corolla verso) mot en 320 (e90) otroligt trivsammare - märkte dock idag att hyrfirman ej satt på vinterdäck.

En funktion jag ser fram emot att använda är restvärmen, grymt skönt idag när man var in och åt lunch - och fick komma tillbaka till en hyfsat varm bil.

/A
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
den här var rätt läcker.. Länk

/A
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Mistafriss: Just den fälgen du länkar till är den enda 17" fälgen som skall passa till 335. Men ringa till specialfälgar och kolla för säkerhetskull, så jag inte har fel. Jag gillar inte den typen av fälg men smaken är olika och man ska inte lyssna på andra. :)

17" är ju det optimala, billigare däck, bättre grepp och ett större märkes urval. Det finns väldigt få 18" dubbade vinterdäck att välja på.

Så du väntar på transporten.. huuu vad jobbigt, men lova att lägga upp lite bilder på din skönhet, när du väl får pärlan.

Starre: Om du läser detta så hinner jag tyvärr inte med någon STH resa. En annan gång en annan tid broder. Sorry...

Mvh
Kristian

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Kolla min blogg. Där la jag upp en bild på fälgen, framför min nuvarande bara för att se lite hur det skulle kunna se ut.

Mvh
Kristian

Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Alf_VON_Sil: Det var ett ruggigt bra pris för det kittet. Var köpte du dem? Specialfälgar säljer väl inga kompletta hjul?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.