AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.330

360 hk i 335i har nån lust att testa?

pe
771
pea
BMW M3 E92
Det finns visst trimchip tillgängligt , har nån planer på att testa?
Länk

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Bilen som är brutal redan i originalutförande! Den måste gå som ett skott med chip :)

Jag skulle dock vänta på att fler firmor utvecklar chip. Gärna någon större mer välkänd tuningfirma som man kan lita på och som tillhandahåller maskingaranti. Det skulle inte vara kul om det hände något. Hållbarheten i drivlinan lär inte vara några problem, men det kan ju dyka upp barnsjukdomar i motor/motorstyrning som måste in för garantiåtgärder. Då skulle det vara mindre kul om de upptäcker att det sitter en modifierad programvara där. Då ryker troligen nybilsgarantin all världens väg, och det är det knappast värt för 54 hk!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Rätta mig om jag har fel, men gäller inte garanti´n om man "chippar" (Fel ord.. det gäller väl omflashning egentligen) via AC Schnitzer?

Jag tycker mig ha läst på deras hemsida att alla garantier gäller med deras programvara.. Jag kan ha fel IOFS. Det vore inte första gången.

//amullo
---
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Vet inte vad som gäller om man som privatperson trimmar genom BMW:s tuningpartners. Men generellt så brukar ju inte biltillverkarna gilla att man ändrar i deras motorstyrning varpå garantin brukar upphöra att gälla vid upptäckt.
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Normalt är att BMW:s garantier osv försvinner. Men seriösa tuningfirmor lämnar själva likvärdiga garantier. Annars så är det nog ingen som vågat sig på att trimma nyare bilar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.