|
|
|
|---|---|
|
Hallå!! Nu sliter jag snart av mig håret,,,. började med att min fläkt inte funkade. Sökte här och kom fram till fläktmotståndet. Drog iväg till BMW som hade ett hemma, 205 kr. Rev ner halva bilen och bytte. Fläkten funkade inte ändå....:( Rev ner allt i motorrummet tills jag kom åt kontakten på fläktmotorn. Satte direktström på det och den funkade kalas, utan missljud och gick inte trögt. Ville nu ha tag på ett reglage i stället, för där måste ju felet ligga. Slängde mig på telefonen och ringde varenda skrot jag hittade på eniro inom 10 mils radie. Hittade som tur va ett reglage på en skrot bara 1,5 mil härifrån. In i bilen igen och hämtade det, 100kr. Satte dit reglaget, satte på tändningen, vred på fläkten OCH??? Den funkar ju INTE ÄNDÅ.....:( Alla säkringar är hela och som sagt fläktmotorn går på direktström. Va faaan mera kan vara fel???? HJÄLP | |
|
Glömde att det gäller E36:an och den har ej något klima eller liknande. |
|
|
Är det verkligen ingen som har något att tillföra?? Var och varannan e36:a verkar ju ha fläktproblem. Någon måste ju löst det |
|
|
Ta en multimeter och mät kablaget... utgår ifrån att du mätt dom nya delarna så det inte är fel på dom? Det ser ut på elschemat som om det finns 2 matningar till ett relä som styr matningen till fläkten dels via tändningslåset samt säkring 20. Finns det spänning där så är det nog relät i sig som är trasigt. Det ska sitta i "power dist box". Hoppas det hjälper något JJ |
|
|
Problem löst... Det va fel på det gamla reglaget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.