AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
961

Skifta panel från trä till alu i E91?

ma
27
magohl
330d F31
Hej,

Är det möjligt att skifta inredningsalternativet valnöt/trä mot aluminum i efterhand på en 325 (E91 2005)? Någon som vet vad det ungefär skulle kosta och vet om man kan man göra det själv eller det är verkstad som gäller?

//Magnus
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Det kostar 8000 kr.Jobbet bara. Enligt säljgubbe i Malmö.Ja det är rysligt.Så beställ rätt från början.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Nu fixar du det nog själv ganska enkelt. Vad jag hört skall det inte vara krångligare än på t.ex. E46. Tar max 15-20 minuter i så fall.
Kolla på ebay efter paneler.
ma
27
magohl
330d F31
Hej och ett stort tack för tipsen! Har i ett par dagar letat febrilt på ebay efter panelerna utan att lyckas. Om du har en länk är jag väldigt intresserad.

Någon som vet art.nr på ett set med alupaneler till E91 så man kan höra med bmw i sverige vad det kostar?

Gäller en beg. bil och därför svårt att få det rätt från början...

//Magnus
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
kolla Länk för artnummer.
Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
Verkar vara svårt att hitta interiörlister till nya BMW. har letat till min E60 och har inte lyckats heller... hade en E46 förut och då fanns det ju hur mycket som helst :(
ma
27
magohl
330d F31
Tack för länken, den var till stor hjälp!

Fick priser på de art.nr jag kom fram till och det hamnar ganska exakt på 5000:-. Men sen kan man ju ev. sälja delarna i 'trä'...

//Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.