|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag är påväg att beställa en dragracingbåge från svets och smide, men jag vet inte hur många skarvhylsor jag behöver för att kunna plocka ut och in buren i bilen utan att behöva kapa i den. Det jag ska ha är alltså en båge med en stötta fram, huvudbåge, två stöttor bak med kryssstag i. Hoppas någon förstår min fråga och har erfarenhet av båge i liknande bil Mvh Erik | |
|
Micke har just byggt i sin 4 dörrars. 4st skarv hylsor antar jag. 2st stöttorna fram 2st stöttorna bak Huvudbågen skarvar man ej. |
|
|
Okej, men jag har endast men en stötta fram.. så det går att lirka ut huvud bågen som den är? Hur ska jag göra med kryssstaget isf? :S fösta dom under skarvhylsan i bak? Tror ni det går att få ut båda dom bakresträvorna tillsammans med krysset? Alltså dela upp bågen i 3 delar: En stötta fram, Huvudbåge och baksträvor med kryss? såhär vill jag att min ska se ut: Länk Mvh Erik |
|
|
Jag vet att det är folk som byggt bur i E30 4d, Ingen som vet mer säkert om det fungerar med 3\4 hylsor? Mvh Erik |
|
|
Så här byggde ja Länk |
|
|
Okej, precis sådär ska jag också bygga. förutom stöttan som går höger fram. men som sagt så ska jag bulta den.. Svetsade du ihop några delar innan du satte in grejerna i bilen? Går det att få in bakrestöttorna med kryss utan att kapa i dom? Samma sak med huvudbågen.. Mvh Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.