AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.581

Avdrag för däck vid inbyte?

Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Hej!

Haft bilen på inbytestest idag.
Har ni fått avdrag för slitna däck? Jag har 3½mm kvar fram.
De försökte dra av 4000kr.Vanliga Pirelli 205-55-16 sommardäck.
De prutade rätt fort ner det 2000kr när jag protesterade. Sånt som man får acceptera antar jag. Har dock inte varit med om det förr.Förra bilen en Mondeo ST220 02a hade inte mycket kvar fram men Volvohandlaren drog inget av. Inbytespriserna är inte så trevliga från början heller.
De drar gärna av för slitna däck/nära service/repor i lacken, men ger inget extra för en pedantskött, nyservad bil med klisterlapparna kvar på däckens slitbanor. Jag gissar på att du gör samma sak när du bjuder på deras bilar, försöker hitta så mycket som möjligt som kan sänka priset? Och att du låtsas som det regnar när du uppäcker att den hade DSP-stereo fast de skrivit att det är standardstereo?

Det kallas förhandlingstaktik och är fullt normalt.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Det var det enda de hittade.
Jag kan inte hitta något som sänker priset på deras bilar för de är inte ens byggda då jag ska ha en. Köper alltså bara splejsny bil.
Det är normalt för mig.
Jo, men de kommande spekulanterna på din inbytta bil lär försöka hitta alla "fel" för att sänka priset, givetvis gör bilhandlaren samma sak och försöker pressa inbytespriset.

Köper man bara nya bilar så är 2000 kronor hit eller dit oväsentligt i sammanhanget, när du backat ut den nya bilen ur hallen så har den tappat 30.000 i värde. På 20 meter.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
dali: det räcker med att man skriver på köpekontraktet, man behöver inte ens starta motorn :)

Håller inte med om att 2000 kr hit eller dit är oväsentligt, ens om man är beredd att "tappa" 30000 kr på att beställa en ny bil. Bara för att man vill spendera pengar på det innebär inte det med automatik att man struntar i hur ens pengar används eller att man har en outsinlig sjö av pengar att ösa ur.

Jag kämpade länge för de sista tusenlapparna i förhandlingen när jag beställde min bil. Varje tusenlapp vunnen där kan jag lägga på något annat kul =)

Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Precis, när man är nöjd med priset det är då man sätter igång stora gråtvalsen för att grina ner priset några tusenlappar eller kanske snyfta till sig ett par vinterdäck. Jag minns speciellt en gång när jag hade laddat ordentligt vad jag ville ha ner inbytespriset till. När sedan säljaren började! ett par tusen under mitt lägsta inbytesbelopp kände jag ju mig givetvis tvungen att pruta, varför jag snyftade ner inbytespriset några tusenlappar till. Helt klart är dock att under de senaste 3-4 åren har det blivit allt svårare att få vettiga inbytespriser hur mycket man än grinar. Det var lättare förr...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.