|
|
|
|---|---|
|
Min BMW 518i e34 -90 har stått ett tag och batteriet är nu antagligen tomt. Låsfjärrkontrollen funkar därför inte och med vanliga nyckeln kommer jag bara in i bagageluckan. Jag kommer inte igenom hålet, och "lyfta handtaget och vrida om"-tricket funkar inte på min bil. Vad göra? Tack på förhand! Vänliga hälsningar Daniel Öberg | |
| lyfta bilen och koppla tex. en laddare på startmotorn. | |
|
Med tanke på att jag kommer in i bakluckan, kan man koppla laddare på t ex bakljusen? |
|
|
daniel, Har du provat tricket på passagerardörren? Det funkar bara på den på min bil. |
|
|
Japp, det var just där jag testade, men icke. MVH Daniel |
|
|
at lägga ström på baljusen kommer inte funka, eftersom dom inte är inkopplade när bilen är avstängd. reläerna är stängda då kommer ingen ström vidare. fast det borde gå att lägga ström på nått i bagageluckan, eftersom det är c-lås så måste det sitta en motor där som alltid ha ström... det skulle funka [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Innerbelysningen borde det gå att lägga ström på väl? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Enklast blir nog att öppna lampan till skuffbelysningen, där skall ligga ständig plus när luckan är öppen. Ladda med max 5A eller så en stund, sen skall du kunna öppna c-låset. FP |
|
|
testa "lyfta handtaget och vrida om-tricket" på förardörren oxå..... |
|
|
Jag är nog inne på folkes teori att strömsätta innerbelysningen på "fel" håll. Borde bli tillräckligt med styrka för att få igång c-låset. Titta gärna in på min sida. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Kom att tänka på att det ÄR VIKTIGT att sätta + på + och - på -. Titta gärna in på min sida. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jo, innerbelysningstricket i skuffen funkar. Jag vet :) Mvh Pontus N. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.