|
|
|
|---|---|
|
Bytte topplockspackningen för ca 2-3 v sedan i tron att det var den som var kass. Men bilen blandar fortfarande vatten/olja och toppen ska alltså av igen för att åtgärdas (spricka). Kan jag använda packningen igen då den alltså bara suttit på 2-3 v/ 20 mil? mvh /Johan | |
|
Det borde du kunna göra om du kan ta loss den helt felfri och hel från toppen, inte att rekomendera egentligen, men som sagt 20mil och i felfritt skick och som ny bör det nog gå att återanvända den, jag hade gjort det. |
|
328_Driven |
toppackningen är körd när bilen hunnut bli varm ! första gången efter byte . jag hade hällre satt en ny packning för att vara 100 % säker sen |
| På en mindre känslig motor, typ en gamal Volvo skulle jag gjort det, men inte på en BMW motor. Ny packning, nya topplocks skruvar ska det vara. | |
|
Det känns lite dumsnålt att försöka återanvända gammal packning. Inte minst med tanke på hur många timmars arbete som ligger bakom bytet, varför ens riskera att bli tvungen att riva ner allt igen. ___ Bilen: Länk |
|
|
Nä, ni har en poäng där att det kanske är lite dumsnålt att inte byta... Jag får sälja den gamla på Blocket :) mvh /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.