AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
721

Undrar över ev kända garanti jobb på E60/61 årsmodell 04-05

MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
Hej!

nytt försök,,,,, undrar över ev fel o garantijobb som e kända på E61/60 525 av årsmodell 2005, jag kör en 525touring med automat navi o mellanstereo, panorama o elstolar motor 192hk vilka fel känner ni till fabriksfel osv.....

tänkt lämna bilen på service o få allt sånt ordnat vad bör jag kolla efter på min bil för att hitta ev fel?
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Modifiering av stolarna, de kunde ta eld. Mod av dämparna bak. Gummilisterna som gnekar. Gas dämparna till bagageluckan. Ny programvara för mjukare växlingar. (kommer dock först i dec)

Finns säkert många fler moddar, men de kommer upp per automatik om bilen är svensksåld och lämnas in för en vanlig service.
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
hej!

tack för svaret bilen är tyvärr import...... men tror det updateras vid service?
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Det är inte säkert det kommer upp automatiskt när det är import. Vissa aktioner har de inkallning på och då är det bara de svenska som blir kallade. De går på sina egna register, inte VV. Samma vad gäller bilarna, är det en svensk så har de alla data om bilen och dess utrustning i databasen, tror inte den överförs när bilen importeras/exporteras. Du får väl fråga när du lämnar in den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.