|
|
|
|---|---|
|
Igårkväll gjorde jag en snabb fullgasomkörning och när jag kommit förbi så tvärdog bilen (330d -02). Går inte att starta. Lampan DDE är tänd. Jag har tankat upp bilen men den startar ej (det var ca 15 liter kvar i tanken igår). Har någon något tips? Mycket tacksam för svar! | |
|
Jag skulle nog råda till att åka in med bilen till bmw och få en avläsning på felkoder. Är nog inte mycket annat att göra i första läget. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Felkoden säger "förpump-styrkrets" och verkstaden kan köra igång pumpen genom att tvinga den med datorn. Men bilen startar ej. Min lokala BMW-verkstad verkar inget vidare på diesel (dåliga erfarenheter själv) och verkstaden som har bilen nu vill att jag ska ta tillbaka den för de vet inte vad de ska göra. Börjar bli lite desperat och är MYCKET tacksam för tips. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Felkoderna måste nog raderats innan den går att starta. Dessutom finns det två tre pumpar, en internpump sugstrålpumpen som pumpar mellan tankhalvorna, skulle bilen stanna vid ca 15 liter kvar i tanken så det normalt fel på den, Sedan har du den vanliga pumpen i tanken och ytterligare en under bilen vid tröskeln i höjd med förarstolen (på E39 i allfall) Lämpligt är ju att börja med att mäta upp bränsletrycket för att säkerhetställa att det är ok, är ju inte så många fel som stannar en diesel förutom brist på bränsle. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.