|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som vet vart kupéfiltret sitter i en E34 (540 -94)? Tänkte byta det :) | |
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för tipset....eller länken :) BeeMfWee Fur alle - Ja fur fan :) |
|
|
Det står:" lossa inte det svarta locket som sitter med 7 torx skruvar!" Det var jag tvungen att göra för att få in filer. Om gammla filtret tar skad så det äe s##t samma men ny är bäst att ha hel. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag behövde inte skruva loss torx-skruvarna,gick hur bra som helst iaf...man ska inte behöva göra de.. De är mycket enklare att byta de där filret än va man får känslan av när man läser de där tipset. De ända som är jobbigt är arbetsställningen,den är riktigt illa...man får liksom sitta på knä utanför bilen och sträcka sig in till filtret :) Lycka till! |
|
|
>>>De är mycket enklare att byta de där filret än va man får känslan av när man läser de där tipset. De ända som är jobbigt är arbetsställningen,den är riktigt illa...man får liksom sitta på knä utanför bilen och sträcka sig in till filtret :)<<< Håller med. Jag bytte mitt (kolsvarta) filter på ungefär 30 min och det var första gången jag försökte mig på det. Det är m.a.o. inte speciellt krångligt att byta, men arbetsställningen är som sagt inte så upphetsande. Det råd jag kan ge är att inte inhandla Biltemas filter. På de flesta filter sitter det en hårdplastram, men icke så på Biltemas dito. Nog för att det går at få dit det, men det är onödigt krångligt med ett filter som inte har någon stadga. |
|
| Jag bytte på min 520iT -95 på kanske 5minuter...super enkelt tänkte jag och gav mig på samma sak på 530iT -93 ett halvår senare... knölade i säkert en timme och svor som aldrig förr! Så hur vida det är lätt eller svårt att byta beror på vilken bil man har enligt mig. | |
|
Hej. Ja det var inte så illa att byta det. Arbetsställningen var ju inte direkt som att ligga på en hästenssäng men det gick ju iaf efter litet svordomar och andra icke bedjande fraser. Nä jag behövde inte heller ens tänka på att ta bort de 7torxen utan det gick fint iaf, fast jag köpte biltema filter utan ram. I helgen ska jag byta bromsskivor och klossar runt om och oljor, filter å tändstift. Kostade en mindre förmögenhet med t-stift, men va f-n smakar det så kostar det..hehe....ha de gott alla / Chrille BeeMfWee Fur alle - Ja fur fan :) |
|
|
Luur: Vad va skillnaden mellan 520 och 530 då? Har bara bytt på 530 och 540...är de så att de ser olika ut mellan dom som har 6:or och 8:or? |
|
|
Minns inte riktigt men på 520 har jag inget minne alls av det svarta locket med 7st torx... det va då aldrig ivägen. Dessutom hade den ingen AC. På locket för filter på 530 satt det en lång sak paralellt med filtret (troligen nr2 Länk som satt fast i locket, antar att det va lika på din? Och skulle man dra allt rakt ut va den svarta plasten som torxskruvarna dras fast i, mitt i vägen. Så det blev till att lirka och med mindre våld gick det till slut att få ut och in allt. Det blev ett luddigt svar, men troligen vare ACCn som ställde till så det blev värre på 530 inte motorstorleken? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.