AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.655

Har någon installerat skärmar i nackstöden på E60 eller E61?

MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
undrar om de ngn som installalerat skärmar i sina nackstöd på E60/61 hur blev det vart vände ni er, vad går det på ett komplett paket med skärmar trådlösa hörlurar o dvd? går det koppla in ipoden till idriven o styra via bil menyn? har beställt en kabel för tv free, ngn som testat det funkar bilden ok även i "fart"?

jajajajja jag e ny klaga inte ;)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag har gett upp, när det gäller skärmar i nackstöden, då vi har komfortstolarna i vår bil. Nackstöden är helt enkelt för små i höjden till att en snygg skärm får plats. Det går att montera skärmar i nackstöden fast man har komfortstolarna, men de lösningar jag har sett har inte varit snygga.

Just nu letar jag en LCD skärm (7-8") som ska vara mellan stolarna.. Kolla denna lösning: Länk

Letar efter en skärm som har indbyggt digital tv, gärna med DVD också :)

Har du standard stolarna eller sportstolar, är det inga problem att montera skärman i nackstöden, har sett många exempel på lyckade projekt ;)

iPoden kan nu styras via I-driven, hör med din BMW återförsäljare. Dock försvinner CD-växlaren om du har en sådan..

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
Hej!
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
Hej!

tack för svaret har cdväxlare vill gärna behålla den......

har de vanliga stolarna, så de borde väl inte vara några problem då ngn som vet vart i göteborgstrakten man kan vända sig? ....
X
58
X man
X5 3,0 -03
Tja!

Har denna lösning med skärmar och dvd i min X5:a Länk

Finns på oxå på Siba som best. art. (7990:-)

Kanske kan va nå't?

/Janne
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
jo tittat pådem finns på www.brl.se med, men hur funkar de ihop med el höjbara nackstöden? och tar du ut ljudet via rådlösa hörlurar el via högtalarna i bilen? hur har du kopplat , helt ny på detta...... är bilden bra? spelar dvd`n alla format brända som region 1-2 osv...
X
58
X man
X5 3,0 -03
Okej, el-nackstöd...det funkar nog inte så bra ihop med dessa.

I övrigt så finns det 2 kanaler för ir-lurar alt. köra ljudet via dom inbyggda högtalarna (nödlösning, mindre bra ljud) eller köra ut ljudet från dvd:n via en
aux-ingång på din stereo om du har en sådan.

Bilden är bra och vad gäller region så vet jag inte då jag inte provat mer än reg.2.

/Janne
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
hmm tack ska fundera på det.. altenativt bygga in skärmar men smakar det så kostar det vågar inte äns tänka på vad ett sånt kalas skulle gå på monterat o allt...........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.