AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
909

Ska förmodligen köpa en M3. 3,0 eller 3,2?

Sv
18
Svenss0n
M3 E46 - 05
hejsan. första gången jag är här inne men har förstått att här finns eliten för bmw =)

jag har i dagsläget en 850R 97:a manuell som jag är riktigt nöjd med. men jag har alltid villat haft en M3. vet ju smådetaljerna om M3 men kanske inte riktigt allt. att 3,09 har 286 hk å 3,2 har 321 vet jag ju. men hur fungerar modellerna. . givitvis är ju 3.2 antagligen snabbare för att den har 40 hk mer. men jag har hört vissa rykten om att 3,0 är mer brutal? hur kan det komma sig`?.. 40 hk är ganska mkt även fast det är sugmotor. kommerm na ångra sig om man köper e jättefin 95:a som rullat 11 000 mil med rieger paket på med klarglas för 90 000? svårsåld sen om man skulle villa byta upp sig mot en 96+?

mvh erik
Vilken du än väljer kommer du bli nöjd om du söker sportbil. Går inte jämföra på några punkter som körmaskin med Vovlo.
Säger inte det för att jag är nån insnöad bmwfreak jag kör själv volvo S60 T5 manuell, men har ägt M3 -02 innan den.

3,0 motorn har mer ojämn vridkurva än 3,2an och kommer lite mer på slutet, kanske därav den känns brutalare?
Men jag skulle tveklöst välja 3,2. snabbare, 6-växlad, automatisk klima.
Självklart skulle jag ändå välja en fin 3,0 före en risig 3,2a... Skicket avgör men jag skulle lägga slantarna på en fräsch 3,2.
Lycka till och välkommen till bmwträsket
Sv
18
Svenss0n
M3 E46 - 05
det låter bra =) jag har en mkt fin M3:a 95:a med rieger paket på. gått 10 000 mil. nylackad dakargul. ALL utrustning =). jag menar om man blir trött på effekten å tänker sig en 96:a eller nått så finns det ju alltid kompressor ;)
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Titta mer på bilarnas skick än om det är en 3.0 eller 3.2. Du kommer att bli nöjd oavsätt.
Erik: Skynda och fynda---> Länk En M3-93 för bara 67 papp samt BVSA....!!! Ser fin ut...

// Jögge

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Jögge38: Kanske inte det bästa köpet för den som ska ha sin första M3 eller...

Svenss0n: Den gula kan nog vara jättefin, 11000 är inte mycket milmässigt. Men provkör ett par andra 3.0:or innan du provkör den gula så du vet om den går bra eller inte, du märker snabbt vilka som gör det... Som sagt gå hellre på skicket än motor 3.0/3.2... Så mycket skiljer det inte mellan dem.
Crisse: Jo det är klart, det var ju iofs lite "småfix" på den, men hela drivlinan skulle ju gå hur fint som helst enligt annonsören...

// Jögge

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Se till att söka på forumet oxå så kommer du hitta info och så om vad man ska kolla efter och så när man letar M3a. Vanos på 3,2 har det varit vajsing med och så t.ex.

lycka till! hoppas du hittar dröm-m3an =)

// M.v.h. Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.